17 dec - 08

Mina vänner



Ronja - Bordercollie/ Labrador/ Spets. Jag umgås med henne en gång i veckan ungefär. Hon är min dagmattes mammas hund. Hon kom från Rumänien, hon har suttit 4 år av hennes liv bunden vid en träd. Men nu har hon det bra hos Carina. Hon var jätte rädd för mig i början, men nu leker vi ihop och är kompisar.



Bamse -
Rottweiler/ American staffordshire terrier. Jag umgås med honom så ofta våra mattar kan, det blir oftast minst en gång i veckan. Vi leker ihop i skogen, eller myser tillsammans i soffan. Han är stor och klumpig av sig, men är kul att leka ihop med när han inte är för på mig. Så säger jag ifrån, men han har ej förstått vad det betyder. Haha. Min pojkvän är han iaf, så ni vet det!



Tea -
  Engelsk springer spaniel/ Cavalier king charles spaniel. Hon är en liten energiknippe, jag hänger inte med hennes takt. Hon är så vindsnabb. Men jätte mysig, jag har känt henne sedan hon kom hem till Emelie när hon var 8 veckor gammal. Vi ses inte alls ofta nu som förr när vi var grannar. Det är trist. Men blir jätteglad när vi ses. Min lilla flicka!



Luna -
Engelsk staffordshire terrier. Hon är en livlig liten staffe och älskar att springa, jag hänger liksom inte med henne heller. Hon älskar pinnar också, vi slåss om pinnar :) Är med henne typ en gång i veckan när jag är på flexidagis, tjejen som jobbar där äger Luna. Luna brukar följa med henne, oftast iaf.



Miracle -
American staffordshire terrier. Hon är en valpig hund och är jätte snäll innerst i sig. Vi leker inte direkt mycket ihop, men när det finns dragkampleksak eller pinnar så gäller det lek. Men att sova tätt intill gör vi mer än gärna. Vi ses väldigt ofta förut, men nu har det inte blivit på ett tag. Hoppas att vi ses snart igen.



Ida -
Cocker spaniel. Hon är min äldsta kompis, hon är nämnligen hela 10 år. Men blir jätte glad alltid när vi ses, aktiv och vill leka med mig. Konstigt nog vill jag inte leka med henne, kanske tar jag hand om hennes ålder? Men att ligga bredvid henne på soffan duger. Haha. Vi ses nån enstaka gång, när vi är hemma hos Sara eller Sara tar med Ida till oss.



Svullo -
Golden Retriever/Newfoundlandshund. En stor och klumpig hund kan jag säga, som älskar att bada. Jag träffar honom genom hundträffar och så går vi på samma dagis, så ses vi då och då när vi är där samma dag. Han leker hårthänt, men det är han som faller ner på marken. Gudomlig snäll, men big hund. Stor hund med älskar att springa, mycket energi har han.



Maja -
Varghund. Vi har ej setts så mycket, men ska börja och ses igen och så hoppas jag att vi börjar och bli bra kompisar! Hon har en härlig galoppstil, så flytande och lätt. Ser ut som hon flyger. Tänka dej jag leker med en varg.

Har många fler vänner, orkar ej skriva upp alla :)
Men ni är inte bortglömd, så ni vet.


Kommentarer
Postat av: A.S

Många fina vänner du har, lilla gumman! God Jul & Gott nytt år! och hoppas att steriliseringen går bra och att du inte får mycket ont efterråt men det finns ju smärtstillande tabletter och smärtan går ju över efter några dagar..Kramar och pussar från mig och Iza

2008-12-18 @ 10:43:24
Postat av: Bamse

Så fint du skrev om mig (A) Snart åker du till Stockolm.. Kommer att sakna dig!!

2008-12-18 @ 12:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0