7 april - 09

Bus och träning

Söndags har jag haft en mysig lekstund med Thea i Brickebackenskogen. Sprang i skogen 1½ timme. Thea hade en klövjeväska, så sött på henne. Men exkat samma som jag har, men såklart mkt mindre i storlek. Roligt att promenera med nån som har klövjeväska. Efter promenaden tog vi lugnt hemma hos henne tills 17.00 tiden så åkte vi buss hem. Sara hängde med oss hem. Sen försvann Linda och Sara ett tag, de var visst på MAX och åt i Eurostop.

        


Måndagen efter Lindas trafikskolan (hon går på intenstiv trafikskolan, 3 timmars pluggande på förmiddan) tog vi en träningstur i skogen 1½ timme med ren träning (självklart med pauser emellan då pussas vi och jag låter azi gå på toaletten). Vi började med lägga spår, årets första spår, Linda tog tjurmuskel istället för en leksak, så det lyfter min motvation att spåra. Linda gick typ 75 meter med att börja med. Sen väntade vi 15 minuter ungefär så sen vips spårade jag. Det var väldigt roligt, men jag tappade spåret en gång och trasslade in i linan så Linda fick lossna mig och så spårade jag  vidare på rätt spår. Hela spår finns på youtube, del 1 och 2. (Se adress ned).

Linda; Sen tränade vi lydnad - ögonkontakt. Gå fot - jag sprang och tvärstannade så ska azi stanna precis när jag gör det, det kunde hon jätte bra. Ligg och sitt i blötmiljö - envisas först men sen låg hon jätte fint och ville inte gå upp innan jag tog ett bild först xD. Söka mat i träd på annat sätt som jag ej brukade göra. Hon ska stå på bakbenen och ha framtassarna på trädet även om jag säger "stanna kvar" och backar några meter bakåt (hon hoppar ner då direkt när jag backar), så tränar på det, azi lyckas bra 3 ggr och vi avbröt när det var på topp. Balansera på trädstubbar och tjocka fällda träd. Jag slängde tjurmuskeln inne i skogen så sprang hon och sökte efter den - hittade alldeles för enkelt. Sökte mat på stenar och marken - inget nytt, men det är något som Azi älskar att göra.

           



del 1 - innan trasslade i linan


del 2 - slutet och hittat den



Så jag fick hem en mycket trött och stimulerad hund!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Härliga bilder på dig i skogen! Du är verkligen duktig, det var skoj få passa dig fredags till lördags. Pussar och kramar på dig och din matte!

2009-04-08 @ 20:08:28
Postat av: a.s

Härlig dag du haft i skogen! Hälsa linda, jag har också varit på kolmården och träffat vargarna inne i deras inhägnad. En riktig upplevelse - jag håller med! Kram

2009-04-09 @ 11:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0