15 augusti - 09

Usch tvi, fy för lagen!

Jag gick ut med Azi imorse en kortis runda, så såg jag en tjej runt 10 år med två hundar. Pumi och Bichon Frise. Jag sade åt Azi gå fot och vi passerade jätte fint dom, var ungefär 2,5 meter ifrån dom. Men plötsligt skällde Bichon Frisen och rusade mot oss. Och arghh, den rusade hela vägen mot oss. Flickan hade tappat koppeln. Den var bakom Azi och luktade. Den visade ingen aggresivtet eller något, bara av nyfikenhet. Azi vände självklart och kollade på den lilla vita hunden. Jag drog Azi och sade kom, vi fortsättade gå.

Sen tänkte jag, TÄNK OM Azi var en aggressiv hund och skulle bita ihjäl den lilla hunden eller den blev allvarligt skadad. Men jag hade kontroll och sade henne gå fot och gick en bit från dom. Det var en annan hund som kom mot oss. Ändå skulle det vara mitt fel och jag stå för all kostnaderna för de skadade eller avlidna hunden. Jag kan tänka att om jag har aggressiv hund så bör den man ha munkorg osv, men det ska inte vara så egentligen, det är ju deras fel att deras hund kommer till min hund utan min tillåtelse! Samhället handlar man ju inte om att hundarna ska få hälsa på andra hundar lite hur som helst.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Verkligen tur att azi inte är aggressiv! Dessutom ska inte en tioåring gå ut med hundar själv :S

2009-08-15 @ 13:08:00
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda

Jajjemen :) WP är när hundarna drar vikter, det är en ganska ny sport som bara funnits i något år men som bara blir större och större :)

2009-08-15 @ 13:44:43
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, att öppna ett hunddagis är också en liten dröm som jag har :)



Håller med dig om att det inte är kul att se djur lida - byta dropp och så.. Men man hjälper dom ju faktiskt också! :)



2009-08-15 @ 13:46:45
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Linda

Glömde skriva det , men under fliken ''OM DEAMON'' längst upp pås idan kan du läsa om Deamon.

2009-08-15 @ 13:47:39
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

PRECIS!! Det är den hund som attackerar vars matte/Husses fel det är även om de inte attackerade eller ngt.. jag blir så toookig på alla småungar som bara kommer fram och klappar på hunden helt plötsligt..och på fl sätt tex dra i svans eller koma bakifrån som Mio ej tycker om... tänk om han var en aggressiv hund tänk om han biter dem.. de har jäkla tur!! men jag blir så tokig!!! och sen e det självklart mitt fel i deras ögon om mio säger ifrån p.ga blev rädd eller överraskad!

2009-08-15 @ 16:44:52
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Elenor

Ja precis! Har hänt med oss också..

När jag gick ute med Alfred,så en unge syns typ 7-8 år gammal som har en collie hund. han släppt koppel hund till oss men jag såg att han skrattade pga hans hund sprang mot oss! Jag blev fan förbannad på honom! morrar

2009-08-15 @ 20:05:15
Postat av: Gizmo & Leeloo [Ett hundliv i all sin glans...]

Det är sjukt hur det fungerar! Vi har ett äldre par som har en Japansk Spets som ALLTID är lös oavsett vart eller när de går ut med den och den springer ifrån de flera meter. När vi rastar våra hundar ser den oss på långa håll och springer emot oss, Gizmo och Leeloo känner sig självklart hotade då de är kopplade och inte den. vi håller oss lugna, ignorerar hunden och fortsätter att gå.



Men tänk den dagen den hunden möter en aggresiv hund som biter tag i den? Det är emot lagen att ha hunden okopplad sådär.



Man blir såååå förbannad på dessa hundägare.

2009-08-16 @ 09:22:44
URL: http://gizmo-leeloo.se
Postat av: Petra

håller med! Det är hemskt hur det funkar egentligen. Och läste nyligen också att om du t.ex. har en villa med en trädgård och stängsel över. Din hund är lös i gården och plötsligt hoppar en annan hund in i din gård och hundarna börjar bråka. Om din hund blir skada och den andra också, då står du helt för kostnader. Otroligt! Det ska inte vara så. Ägarna ska ha koll på sina hundar!

2009-08-18 @ 11:16:38
URL: http://orlegard.blogspot.com
Postat av: jennifer

det där du har upplevt, jag har varit med om det en massor ggr..det finns speciell tant här.. hon har inte kontroll över sin hund. Gissa hur mnga ggr jag har skällt ut henne. men tur det hände ingenting men förstår att man blir så j-vla irriterad på sånt.. suck..



Lider med dig

2009-08-18 @ 15:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0