18 augusti - 09

Kom ganska nyss hem från en regnig härlig promenad med andra 20 tal hundar. Vi träffades vid kiosken i Gustavbergs Hamn. Fint ställe faktiskt. Adam, Isabella och Nicke var med oxå. Trevligt! Linn blev förvånad och glad av att se mig, så jag fick förklara att jag hade flyttat till Stockholm. Vi började promenera längs hamnen, sen kom vi in till naturen. Rätt fint!

Ohh, vi skulle promenera genom en hästhage (med vår egen risk). Fyra hästar fanns i hagen, sen vad?! Hästarna rusade mot oss. Jag blev skraj, liksom alla andra. Linn försökte skrämma dom med hundkoppeln, men hästarna gav inte sig. De sprang runt oss och nosade på hundarna - hundarna kände av vår rädsla och spänhet, så skällde några hundar som galning. Lite kaotisk situation - men lärdom! Azi blev spänd för jag var spänd, men jag försökte bara gå framåt och genomföra hagen. Inte så lyckat faktiskt, men vi lämnade stället med postivt minnesbild för hundarna, då vi stannade precis vi grinden och lugnade ned oss och hundarna blev lugna - sen kunde vi fortfarande ta vår promenad.

Stannade på en grusväg så där vi skulle stå i led och göra slalom med hundarna. Mamma tog Azi då och försökte få hennes uppmärksamhet och hon lyckades faktiskt bra. Då berömde jag Azi också. Alltså Azi har lite svårt att promenera med mina föräldrar. Då vill Azi bara vända hemåt. På pitbull/amstaff kursen sade Linn att det berodde på att Azi inte kände sig 100% tillit till min föräldrar och kände att de inte kommer försvara henne om det skulle hända något därute. Så Azi fick förbygga en relation och förtroende till min mamma genom träningar och jag berömmer Azi när hon hade lyssnat på mamma. Det gick väldigt bra!

Är så trött så uppdaterar om dagens händelse, sen blir de So You Think You Can Dance en stund, sen sova! Svarar på era kommenterar och sånt imorgon bitti. Alltid kul och få flera kommentar, och så hittar man fler hundbloggar. Riktigt roligt!

Bilderna togs, men inte så världens bästa kvalitet då min kamera är i sämre kvalitet om det är fuktigt därute :S



Kommentarer
Postat av: Anonym

tummen upp för samarbetet mellan Azi o din mamma, vet hur svårt det är, Mio börjar lyssna mer och mer på min mamma men det har tagit tid.



Läskigt med hästarna! usch.



Brukar gå liknande promenader med Elsa, de har jobbat ihop förut på hundstyrkan innan Elsa bildade eget företag.. så promenaden ser nog ungefär likadan ut, man gör typ 4-7 olika övningar under 2 timmars promenad, härligt och jobba mkt med hundarna inte bara gå och gå!



Kram o godnatt

2009-08-18 @ 23:30:20
Postat av: Linda

Rallylydnad har jag börjat fatta bättre nu faktiskt, frågade ut en tjej på hennes blogg som höll på med det :P Man måste vara frågvis, annars får man inte reda på något ;)



Ja skriv om Rapport så jag också får förstå vad det är :P



Ja den är jätte bra :) Jag har skrivit nästan varje dag i den sen jag fick den, blir som ett beroende liksom :) Sen är det ju jätte kul att gå tillbaka och kolla vad man hade problem med/tränade på för ett år sedan :)



Du kanske kände igen Boss, som hållt på med wp? Han tog många priser ute på banorna :)

2009-08-19 @ 10:26:05
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Silje

Jätte kul att läsa om andra amstaffägare och deras träning/vardag. Jag forsöker att komma ordentligt in i allt detta, att bli en bättre matte :) Kommer börja följa denna blog :)

-Silje

2009-08-19 @ 10:35:15
URL: http://life-of-cs.blogspot.com
Postat av: Silje

Vad trevligt :)

Jag köpte min från en familj i Skåne, jag skall försöka hitta uppfodern på ett eller annat vis. Vill så gärna ha lite valpfoton och lite mer info om hans föräldrar och så där.. Vet ju inget om honom för jag fick honom, bara att han har haft tre ägare för jag fick honom då han var 8 månader.

2009-08-20 @ 11:39:42
URL: http://life-of-cs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0