23 augsti - 09

SthlmHundträff i Hellasgården

Pepsie - Spansk gatuhund (mindre)
Markus - Spansk gatuhund (större)
Mio - Mellanpudel
Azi - Amstaff


Jag och Azi vaknade halv tio och tog en runda och jag fick Eukanubafrukost. Så sen fixade Linda hennes lunch, och packade i en ryggsäck. Fem i tolv tog vi bussen och var framme precis tolv, där mötte vi Ira och Mio först. Sen kom Alexia och Pepsie. Sen kom Annika med Markus. Vi tog gula spåret, det betydde 5 km och i terräng. Upp på bergen över sjön. Väldigt fint. Stannade och fikade på en kulle uppe på bergen. Sedan gick vi vidare neråt och det tog 2 timmar promenad för oss. Mysigt och trevligt - kul med nya ansikten och nya hundkompisar åt Azi. Jag fick jätte bra bemött av dom, trots jag har Amstaff. Jag var lite "oroad" innan, har ju dålig erfarenhet av andra hundträffarna i Örebro då kastade de över rasen Amstaff (sk. kamphundarna). Men här i var det hur fint som helst, hundarna går jätte bra ihop. Synd bara att det inte fanns hundrastgård så hundarna kunde leka. Tack alla för idag. Annika med Markus bor även så nära mig, Tyresö, så vi kommer nog ses fler gånger så Azi har en ny hundkompis :) Nu är vi trötta och vilar i soffan och jag har så ont i huvudet, något måste vara fel med mig. Har haft ont nu mer än en vecka, vilar ikväll så jag blir pigg igen när Adam kommer till mig imorgon. Blir fuuun och de blir yttligare lång skogspromenad! :)


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vilken härlig hundträff ni har haft idag. Ira och Mio har jag träffat på hundkaféet Small to Big. Vilka härliga bilder, har aldrig varit med hundarna i Hellas. Ska nog ta och sticka dit någon gång. Jag har varit på promis med Yoda idag. Du kan kolla in på min andra blogg om du vill www.chitassar.blogg.se

2009-08-23 @ 19:41:54
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så mysigt ni verkade ha :) jaa jag vet.. vad vore livet utan dem?!

2009-08-23 @ 22:21:49
Postat av: Silje

Vilken underbar helg ni har haft!! Lite avundsjuk, men har fått lite ideer till vad jag kan göra med mn vovve efter jobb och nästa helg. Söka efter mat i skogen hördes verkligen ut som en bra grej! Jättefina kort också :)

2009-08-23 @ 22:39:25
URL: http://life-of-cs.blogspot.com
Postat av: Ira & Mio

Psstt mellanpudel inte dvärg :-) han ligger på gränsen men är en liiiiten mellan! :) mellan är 36 till 45 cm.. kram

2009-08-24 @ 08:56:57
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

:) det e lugnt... sitter på jobbet nu å bara gäspar... :-)



Din utbildning du gått på Kvinnersta vad för jobb kan du söka nu? Djursjukhus, dagis, djurskötare på tex skansen kolmården och zoo butiker eller ?? vet ej mkt om vilka utbildningar som Kvinnersta har.. vet lantbruk och skogshuggning men inte mkt mer :) haha

2009-08-24 @ 10:22:40
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ester

Tack för grattiset! Det var super att börja juniorklass med CK!!

2009-08-24 @ 11:16:14
URL: http://sweetester.blogg.se/
Postat av: Silje

Tack för dom bra tipsen! Skall försöka lura honom lite till att se på mig ;) I alla fall så han börjar fatta att det löner sig att titta på matte :)



Jag brukar visa medmitt finger, alltså sätta fingret mot pannan och liknande för att han skall fatta vart han skall se. Det funkar ju, men jag mmåste få honom att se i min riktning först. Haha. Det blir helt säkert bättre med tiden, så länge jag är duktig och tränar han på det.



Det blir söking efter mat i dag i alla fall ;)

2009-08-24 @ 11:41:07
URL: http://life-of-cs.blogspot.com
Postat av: Chi

Vad mysigt ni såg ut att ha det. Man får det inte trevligare än vad man gör det till, så är det.

2009-08-24 @ 12:49:14
URL: http://www.metrobloggen.se/huahua
Postat av: Linda & Deamon

Åhh, vad kuul det ser ut med hudnträff :D Trodde du hade blont hår? :P



Ja jätte kul med kurser, lääängtar! =D

2009-08-24 @ 13:01:18
URL: http://deamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0