2 december - 09

Frost + Sol = UNDERBAR DAG!

Jag blev så glad att frosten har kommit ikapp och solen kikar fram. Det passar bra i december månad! Och som jag sade att vi börjar ta långa promenader igen efter Azi har simmat så jag vet hur allt funkar. Azi var helt DÖD igår, sov och sov. Idag är hon betydligt piggare. Jag med! Järnvärde har gått uppåt nu igen, skönt, piggare på mornarna nu.

Kl tolv gick vi ut i den vackra vädret och gick promenad på 1 timme å 50 minuter.
Hade mini picknick med små apelsiner och vattenflaska, haha. Fotade lite av frosten och Azi fick stå som fotomodellhund. Stannade på en lekplats och busade med Azi, hon tog min vantar och sprang iväg. Sötnos!

Nu är vi hemma igen och jag gör pommesfrites som lunch. Ska titta på Extreme Homeover. Ikväll blir det klövjeväska promenad. Bestämmer mig dessa dagar hon drar DW eller simmar, ska hon ej bära klövjeväska, det blir för mycket annars. Cavaletti måste vi köra med idag också.

Azis täcken måste tvättas, de är lerig av att Azi rullar varjemorgon på gräset.
Ni vet hur November månad såg ut :)










Kommentarer
Postat av: Pip

åh underbart!! Idag tog jag en omväg hemåt för det var så fint ute, vill då njuta av det.

2009-12-02 @ 15:20:55
Postat av: Ira å Mio

Åhhh vackra natur-bilder.. me like!! tycker det är såå fint med frost på blad, grenar etc..tagit massor av naturbilder förut när jag ägde en systemkamera :)

toppen att höra din järnvärde gått upp!

2009-12-02 @ 15:52:21
Postat av: Mimmi & Bamse

Älskar också det! :)

2009-12-02 @ 22:24:20
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Så vackra bilder! Älskar den med dom röda bären :)! Och dom på Azi såklart ;)!

2009-12-03 @ 21:24:59
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilka fina bilder.

2009-12-06 @ 19:28:05
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Vilka underbart vackra bilder! Längtar efter vinter, snö och frost...

2009-12-10 @ 15:16:17
URL: http://kompismedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0