21 december - 09

Var ute en timme idag med Azi skogen och bostadsområde. Azi drog pulka, sen i skogen sprang hon fritt och lekte vilt med snön. Ja, jag köpte en pulka åt Azi fredags innan jag åkte till Örebro. För 99 kr i Konsum, inte dumt. Och så klart valde jag en röd pulka framför svart och blått.

Azi har haft så toppen på landet i helgens. Jag bad pappa ge Azi en grisöra på lördagskvällen - men han gav henne också en på fredagskväll. Bortskämd Azi blir när hon är hos morfar, hihi. Tidigt på morgonen frös Azi så väckte Azi pappa och så lyfte han upp täcket, Azi kröp under täcket och sov i pappas famn. Hon är som en lilla baby säger pappa, hihihi det är hon visst alltid.

Azi blev lycklig när hon fick tugga på en oxben med lite kött på eller vad det 
var :) Nån kväll när vi softade på soffan för ett tag sedan.


15 december när vi var i skogen två timmar i snöstorm.


Azi med sin nya pulka. - Idag.




Fri från pulkan, lek lek i skogen.


PrintScreen från film, så söt blick. Ser så ivrig ut och MÅSTE ha godiset.


Filmerna, andra filmen ser ni hur Azi stannar självmant och kollar mig efter ca 20 meter, det har jag tränat henne. Det är så vår kontakt och inkallning funkar. Azi verkar tycka att dra pulka är kul, roligare än kätting direkt på marken. Jag hade 3kg kätting i ryggsäcken som ligger på pulkan.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Men oj.. har du haft henne sålänge på foder? Jag är imponerad att du har orkat med det, men i slutändan blev det juu nått toppenbra av det.. du fick henne.. :D

Gu vad duktig hon är förresten, det verkar som hon verkligen gillar att dra pulkan.. :) Fin sele förresten, var har du köpt den?

2009-12-21 @ 16:46:15
URL: http://jonnasfantastiskaliv.blogg.se/
Postat av: Helena

Duktiga Azi ! = )

2009-12-21 @ 16:51:50
Postat av: Patricia & Duke

Haha det är roligt o låta alla vara lite nyfikna! :D



Så fina bilder o filmer på Azi!

2009-12-21 @ 17:41:33
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Elenor & Alfred

Härlig bilder å filmer! ;)

2009-12-21 @ 17:45:31
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Skrattade gott när hon vile in i din pappas täcke.. hihhii .. jaa samma med Mio han blir ALLTID bortskämd av pappa, suck.. så han vet det e ngn ide stå och stirra på pappa när han äter... han får alltid ost skinka ..i går fick han fläskfile bitar flera ggr när vi åtmiddag trots jags a nej tusen ggr.. hehe mio lycklig.



Azi passar pi bra i rött, har beställt likadan i svart för det e ksllare nu o den e varmare o jag vet ju redan från tidigare att den är bra så lika bra beställa ny likadan.. fick avi idag vid två tiden men orkar ej till centrum idag så det får bli i morgon :)



jaa syns som axi tycker det e roligare med pulka, hon ser mer "piggare ut".

Sista filmen log jag hela tiden SÖÖÖÖTTTA Azi!!

Mio sprang ju oxå i filmen jag la ut i går i blogg en han e så liten o snabb att man knappt hinner se vad det är innan han framme men azi mer sakta o tydligare o större så det e "finare" film man hinner sitta ..åhh söt ..och le när man ser henne än Mio! svart virvel.haha

2009-12-21 @ 18:19:35
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

SÅg ejh du hade kommenterat innan jag skrev här.så nu blri det en inlägg til hihih..



Jaa vi gick samma runda som vi gjorde senast + lite till.. gick till Lilal Hersby först det gjorde ej vi, sen genom villaområdet som vi ej gjorde tills vi kom till kyrkan där vi startade sen samma runda.



Jaa jag tar så¨mkt salva att jag ej kan göra innan för det blir kladdig härinne (gjorde det i solna några ggr förra vinter men mio halkade hela tiden i lgh + började slicka på dem..) så nu gör jag alltid vid dörren precis innan ut sen alltid lite problem med trappor pga halka men sen ut perfekt.. och sen underbart se skillnaden när vi kommer in isfri vid tassen puh! på nätterna tar jag istället helosan.. vi har sovit två timmar nu ojsan. så nu ska vi ut till rastgården, få se om han vill för han verkar ej vilja ut överhuvudtaget haha!men kissa måste han iaf han har ej varit ute sen 13 tiden

2009-12-21 @ 18:26:12
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: a.s

vad det nya täcket sitter jättebra på azi, verkar va en jättebra passform på det.. tror att du gjort ett jättebra köp :) jag blir glad!

2009-12-21 @ 18:33:13
Postat av: Filippa & Ester

Det var lustigt att vi bor ganska nära varandra - men vi har inte haft snö idag! Vid lunchtiden tittade solen fram...

Vi hyr faktiskt en husbil (har aldrig gjort det!) och då blir vi oberoende av hotell och dylikt. Det blir skönt att få kunna åka var man vill utan att ha tidspress.

2009-12-21 @ 18:44:25
URL: http://sweetester.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Söt Azi är! :) duktig är hon också..

2009-12-21 @ 18:54:10
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: jannica

Va roligt! Vi lånade min lillebrors pulka så Zhalle får dra och han gillar det jättemycket han med :D

2009-12-21 @ 18:58:14
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

hahaha men duuu, det har du rätt i!! Hade det förekommit ordet ''kamphund'' i det tanten sa så hade jag tryckt fast bajset på rutan så det fryser fast i denna kyla, iiiih vad äckligt ;) Rätt åt henne i så fall!

2009-12-21 @ 21:15:06
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: elisabeth roger atlas och yzer

Hej.. vilka härliga bilder!!! lika mycket snö där som hos oss!... hmmm det tål verkligen att fundera att skaffa pulka... kanske våra hundar kan dra oss..s

2009-12-22 @ 07:51:22
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0