26 feburari - 09

Powerwalk x2

Igår hängde jag och Linda med Mimmi&Martins klass. De hade idrott B lektion så de skulle gå powerwalk. De tog med Bamse också så klart. Så gick vi först från Virginskaskolan mot Gustavstviksbadet, sen vidare till nån område med hästar och höns. Sen runt Ladugårdsängen ... Förbi tullängeskolan och sen raka vägen till Virgnskaskolan igen. Det var ungefär 5 km och vi gick på 1 timme. Det var jobbigt, snabbt tempo. Vi alla blev svettiga. Men skönt känsla. Var död när vi kom hem.

Idag gick jag och Linda runda Boglundsängen igen på powerwalk tempo, ungefär så. Lite långsamare än igår iallafall. För Linda hade värkar i benen och ryggen. Jag var ganska trött också, men vi körde på ändå. Jag bar klövjeväska med 1 petflaska i varsin sida. Det gick bra. Vi gick först till veterinären Annalysen för att väga mig, jag väger 25,20. Jag måste gå ner till 24 kg ungefär. Så 1 kg kvar att gå ner. Jag har gått upp till 26 förra veckan, haha. Linda har ju bytt till JWB maten så hon visste ej vad var idealmått för mig. Men nu vet hon att jag ska äta ungefär 80g på morgonen och kvällen 100-125g.

Det var en härlig promenad runda Boglundsängen. Såååå fint väder med 4+ grader. Lite för varmt, så Linda tog bort täcke som jag hade på mig. Linda har även börjat använda sin WP jacka, hon är lycklig! Haha knäppt.

Lite bilder som togs idag, tyvärr inga bilder från igår...


Kommentarer
Postat av: Bamse

Härligt!! Nu kommer vi nog inte ses på två veckor :( kommer sakna dig, azi!

2009-02-26 @ 16:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0