24 januari - 09

Lyckligaste hund på jorden

Igår fick jag vara lös på inhängden i Vivalla - med att börja istället för att släppa direkt i skogen. Linda är bara så överbeskyddande. Jag bara sprang runt och runt och hittade en pinne att leka med. Sååå lycklig att springa utan koppel!
Senare i eftermiddag gick vi 45 minuter i raskt med klövjeväskan, det var så skönt att arbeta igen. Var nästan död när jag kom hem och sov flera timmar. Jag är också lite otränad, har inte tränat fysiskt på en månad nu...

Idag drog vi hemifrån 12.30 med cykeln, Linda cyklade sakta och växlade med att gå och cykla. Sen efter 30 minuter hamnade vi vid oxhagen, det var konstigt, för vi kom inte hem till Mimmis hem, utan bara 50 meter därifrån. Sen kom Petra och Yoda ut, jaaaa minns Yoda! Vi hälsade och sen gick vi en timme i varbergasskog och vi var lösa. Herregud, det var så skönt att springa igen! Jag bara sprang HELA TIDEN, inget skritt eller trav - bara galopp fram och tillbaka! ;D
Sen cyklade/gick vi hemåt på ungefär 30 minuter och nu sover jag på Lindas knä och njuter av det som hänt. Hörde av Linda att ikväll kommer Sara och Ida hit :) De ska visst titta på andeskräckisar; inatt blir det som vanligt Linda tvingar mig ligga SÅ nära henne och skydda från all andar hon är rädd för *barnsligt*

Nu börjar min vanliga liv igen - MOTION MOTION ÅTER MOTION VARJEDAG - OCH TRÄNING på allvar :)

*tyvärr inga bilder från skogspromenaden, batterin var slut, men en bild på hur yoda ser ut*



Och en sak  - JWB (James Wellbeloved) fungerar JÄTTEBRA på mig! Mina sår på tassarna har börjat läka och mina kalafläckar har vuxit hår nu. Jätte skönt och slippa all problem snart när allt är över. Linda älskar JWB!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad skönt att JWB verkar fungera och hoppas det håller i sig också i fortsättningen, och att det inte kommer nya hudproblem eller andra problem förståss... Nu är Iza också en ren hund ;) Imorgon skall vi åka och hälsa på Frodo och Blondie kanske.. kram

2009-01-24 @ 16:10:43
Postat av: Anonym

Åh vad skönt att JWB verkar fungera och hoppas det håller i sig också i fortsättningen, och att det inte kommer nya hudproblem eller andra problem förståss... Nu är Iza också en ren hund ;) Imorgon skall vi åka och hälsa på Frodo och Blondie kanske.. kram

2009-01-24 @ 16:12:07
Postat av: Anonym

Hej hej!

Skönt att det blir bättre med dina tassar och dina sår :).

Och härligt att du får springa igen hi hi.



Må så gott och hälsa Linda många kramar!!

2009-01-24 @ 16:14:56
Postat av: Bamse

Åh vad härligt.. Mimmi mådde inte bra så vi kunde inte följa med :( men hon lovar nästa gång :) Men ikväll ska jag springa lös i inhägnaden med mina kompisar säger Mimmi.. Längtar redan!! Men imorgon ska jag tydligen få en överraskning.. Undrar vad :)

2009-01-24 @ 17:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0