28 januari - 09

Lindbacka

Igår efter morgonenspromenad 06.00 rusade jag tillbaka till sängen igen och ville sova mer, så Linda fixade täcken över mig och jag såg JÄTTESÖT tyckte hon. Hmm hihi. Inatt när Linda vaknade såg hon mig sova så gott så tog hon även bilder på mig. Knäppis :) Bilder varjedag, aldrig utan en enda dag... Hon har nog 1000 000 000 000 000 bilder på mej.

 

Idag hade Linda skola väldigt kort - 1 timme bara, så jag var hemma en stund och när Linda kom hem bytte hon om kläder och satte klövjeväskan på mig. Sen drog vi ut på en timmes promenad, det snöade lite och var trevligt :) Jag fick klättra upp och ner på en grushög som finns på en parkering. Muskelträning. Sen gick vi en runda i Vivallaskogen, det känns lite obehaligt tycker Linda som tänker på att farliga hundar har anfallit ett par gånger i Vivalla. Men hon har läst att kvinnan som äger hundarna har gripits och hon måste gå på kurser om hur man ska ta hand om hundar om hon vill fortsätta ha hund annars får hon aldrig ha hund igen. En av hennes hundarna har avlivats. Slutet av promenaden tänkte Linda släppa mig i inhängden som belöning, men det fanns en kille med schäfer och rottweiler där, så det var upptagen. Vi vilade en stund när vi kom hem. 14.00 tiden kom Mimmi&Mackan och hämtade oss och så åkte vi med bilen ut till Lindbacka. Där finns en äng som vi fick springa lösa och leka. Vi sprang ungefär 1 ½ - 2 timmar. En ny hund var med, Zeke och han är dobermann/bordercollie/labrador. Jättesöt, säger Linda.

Mira beter sig som om hon vore en kattdjur, lägger sig ned , smyger och anfaller när Bamse springer förbi henne. Såg så kul ut. Bamse lyssnar bra på visselpipan som inkallning, det är bra för att vara "ny" i den område tycker jag. Zeke är försiktig av sig och går inte långt från Mimmi och Malin. Han är bara 3 månader. Malin, från flexidagiset kom även med några av dagishundar och gjorde oss sällskap en stund. Nu är vi hemma och jag soooooover gott. 

 

              


.min matte, linda.


Kommentarer
Postat av: Bamse

Mysigt idag!! :) Mimmi ska köpa klövjeväska till mig när jag har vuxit klart :) Ska bli kul då! Då kanske vi kan promenera tillsammans? :)

2009-01-28 @ 21:03:54
Postat av: azi

svar t bamse; sjääälvklart!!! :)

2009-01-28 @ 21:47:15
Postat av: A.S

Hihi, det finns nog inte någon mer hund än du som är så mycket fotograferad ;) Puss och kramar, allt bra med oss och Iza.

2009-01-29 @ 16:53:51
Postat av: Elenor

härligt bilder! Ni har verkligen kul med hundar! ;)

2009-01-31 @ 14:52:14
URL: http://snowboardgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0