4 januari - 09

Strålsjön

Jag har precis varit ute med Linda och Anton på en mysig promenad runda Strålsjön "Colasjön". Det tog en timme, men vi gick lugnt och jag fick inte nästan ens trava nåt, bara skritt och fot vid Linda. Trist, men det var häligt väder. Soligt och minus 10 grader! Vi stannade vid sjön och drack varmchoklad, men jag fick söka lite Royal maten på marken som Linda hade slängt där och där, så jag hade nåt att göra under tiden de värmde upp sig med choklad. Sedan när vi skulle fortsätta tog vi modet och gick över sjön. Det var flera folk som åkte skridskor runt och sjön är inte så speciellt stort så, det var inte så farligt. När vi gick och njöt, så plötsligt såg jag någonting liggande framför mig - en PINNE! Så jag tog upp den och ville leka, så Linda lekte en litet stund med mig och fotade massa samtidigt, urkk! Senare på slutet av promenaden blödde jag som vanligt runt tassarna :S Vi ska ju till veterinären imorgon pga mina stygn ska tas bort. Så Linda ska fråga veterinären vad hon kan göra med mina tassar. Linda funderar på skor! Buhäää, vill ej ha skor, det är nog så jätte obekväma och jag ser säkert urdum i dom. Men kanske det är bästa för mig, så länge tills mina allgerier försvinner - hoppas med Royal!

   

         

Kommentarer
Postat av: A.S

Härliga bilder, och det ser ut att vara väldigt kallt i Sthlm. Här har vi det också kallt.. Skönt att stygnen skall bort imorgon. Kanske det är vägsaltet som fräter på tassarna? Allt bra med oss och Iza. Iza har hälsat på sina kompisar Blondie, Frodo och så Lina. Frodo är bara en tråkig gammal gubbe - 7 årig siberian Husky, Blondie är rolig, hon vill bara leka och leka - en kelpie på ca 10 månader och så den nya kompisen Lina som är siberian/vorsteh. En tjock pensionerad draghund som är lika gammal som jag, 4 år.. Vi kommer bra överens hon och jag. Fast Blondie är fortfarande bäst ;)// Puss från Iza!

2009-01-04 @ 21:44:18
Postat av: Anonym

Härliga bilder, och det ser ut att vara väldigt kallt i Sthlm. Här har vi det också kallt.. Skönt att stygnen skall bort imorgon. Kanske det är vägsaltet som fräter på tassarna? Allt bra med oss och Iza. Iza har hälsat på sina kompisar Blondie, Frodo och så Lina. Frodo är bara en tråkig gammal gubbe - 7 årig siberian Husky, Blondie är rolig, hon vill bara leka och leka - en kelpie på ca 10 månader och så den nya kompisen Lina som är siberian/vorsteh. En tjock pensionerad draghund som är lika gammal som jag, 4 år.. Vi kommer bra överens hon och jag. Fast Blondie är fortfarande bäst ;)// Puss från Iza!

2009-01-04 @ 21:45:07
Postat av: MORMOR

Ser ut att ha varit härligt vid strålsjön idag!



Kramar Mormor

2009-01-04 @ 22:18:12
Postat av: Bamse

Saknar dig, Azi! Men imorgon kommer du tillbaka :) Hoppas att vi kan ses under veckan? :) SMACK

2009-01-05 @ 10:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0