17 maj - 09








Fredags var Mimmi, Martin och Bamse hemma hos oss och grillade. Sen efter började jag och Martin hugga buskar i min trädgård som skymde solen. Så jag kunde inte sola och inte heller få sol in i trädgården, så vi utförde trädgårdsarbete efter middagen, haha. Så hundarna hade kul med alla pinnar, de tuggade och tuggade och busade lite i mellanrum. Men jag avvaktade att Azi inte skulle bli för upphestad och "leka hårt", med tanke veterinären sade hon skulle ta det lugnt nu tills röntgen dagen. Bamse och Azi leker alltid så bra med varandra, de delar gärna leksaker och pinnar med varandra. Inga aggressivtet förkommer eller dominans. Både är så undergivna och ligger på samma nivå mot varandra. Skönt det. Tidigare på dagen gick jag, Azi och Mimmi 5 km runda i skogen, det gick bra. Men Azi var så slö och gick bakom mig hela tiden, verkar vara trött. Jag vet inte vad som beror på.
Lördagen var Azi lugn och tog kortare promenaden då hon verkar inte orka eller vilja promenera. Hon stannar och tvärvägrade ibland och går väldigt långsamt.
Idag tog jag och Azi lugnt också, vi var i trädgården för det mesta och kelade. Gick tre rundor, Azi betedde sig likadant som igår. När Azi ska få sin middag ikväll ska hon äta det i trädgården, så hon får jobba lite med hjärnan, då hon tagit så lugnt nu två dagar.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja det är så härligt med Bamse & Azi!! :)

2009-05-17 @ 21:01:11
Postat av: Anneli

Vad härligt de ser ut att ha det ute i trädgården.



Ska absolut skriva och berätta vad jag tyckte om bokan "På hundens villkor". Jag har börjat lite smått nu och jag kan se att det är många som får sig en "känga"

2009-05-18 @ 11:05:29
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0