16 november - 09

Jag och Azi gick till Tyresö Centrum och kikade lite på Djurmagasinet. Köpte en klofila och rexflex halsband åt henne.

Det tar ca 2,8 km att gå dit, så vi gick 5,6 km. Azi drog DW 2,4 km av promenaden.
Genom kyrkogården då det är mjukt underlag. Jobbade så bra, jätte duktig hon var. Efter när hon drog DW klart tur&retur lekte vi med bollen och snöre. Azi blev så tokig och lekte och lekte med den. Azi bar även den på promenaden nästan hela vägen hemåt. Hon brukar ALDRIG gilla bära leksaker så länge på promenad som flesta Labradorer tycker om. Jag var sååå förvånad och tyckte det var så söt. Finns lilla filmklipp nere när Azi bar leksaken :)







Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

ler jaa samma mio för några veckor som jag bloggat om förut så ville han helt plötsligt bära bollen hem, det har han aldrig gjort förut... sött azi! jaa klofil, har testat två olika som var skärp,.vet ej var två kennel har köpt sina som är skitbra... får nog maila dem och fråga , de har använt det på mio o jag provade även o det var pi bra. men de jag köpt själv bara skiiiitt!! har dock ej testat den du köpt idag

2009-11-16 @ 21:15:49
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad duktig hon är, en härlig promenad ni har gått. Har oxå en boll med ett litet snöre som Enzo älskar att leka med och bär gärna rundor på den. Ser så gulligt ut när dom gör det.

2009-11-16 @ 21:18:33
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Mimmi & Bamse

Sööta :) imorgon blir det en mil promenad i karlslund, wie! :)

2009-11-16 @ 21:41:52
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Cissi

haha, vad söt hon är

2009-11-17 @ 09:13:38
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Silje

Sötpluttan! Jag skall köpa klofil idag, skall se om det funkar bättre på Clifford ;)

2009-11-17 @ 09:29:27
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Silje

Ja, jag blev rätt impad av att den var vuxen/gamaml. Jätte fin var den, såg inte ut som att den var 11 år gammal.



Nej, jag förstår vad du menar. Jag brukar säga att det är amstaff med lite rotweiler i, men då frågar de alltid "vad är lite". Sanning att säga så vet jag ej, vet ej vad för föräldrar Cliffs pappa har, om de också är mamma:amstaff/pappa:amstaff/rottis eller hur det är. Äsch jag vet inte. Undrade mest för att jag själv kan tycka att jag är töntig som endast brukar säga amstaff. Kan ju säga amstaff mix, men det blir så jävla många frågor ;) jag är lat :P Förklarar ju för de som verkligen vill veta ;)

2009-11-17 @ 11:12:54
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Ira

precis,,lustigt....:-)

2009-11-17 @ 11:59:37
Postat av: Tina & Miracle

Ja, men det kändes såklart som ett bakslag då Mira blivit så lugn i sig själv och sedan så händer attacken. Men, ja det är sånt som händer men jag tänker iallafall inte utsätta henne för sånt en gång till. Nej, Selkie bor inte hos oss längre. Kände att jag inte kunde riskera Miras säkerhet längre. Och hon ska vara trygg i sitt eget hem.



Ja, förstår att det känns skönt att prata med någon som känner/känt precis samma sak, så det blir liksom mer empati mellan raderna, hehe.



Yes, ataxia är verkligen ingen rolig sjukdom! Därför vill jag testa, oavsett resultat. Är Mira affected, är det bara att ta smällen och vara förberedd på det ifall det skulle komma någon dag, det är bättre att vara förberedd än icke förberedd och inte förstå varför hon beter sig som hon gör.



Ja, nyår vill jag också festa (tror jag festat en enda gång av alla nyår) och samtidigt ta det lugnt, med hundar i närheten förstås! :) Ja, absolut kan man fixa ihop nåt. Har ju en på G, och han har ju sin Atlas ;) Så, han kanske kan vara med också, hmm. Nåjaaaa... :)



Förresten, det där du skrev på SWBA var faktiskt intressant. Hoppas du får svar! :) För det är inte logiskt tycker jag, då draghunden drar ju ofta en person eller dyl. på rundorna och hur kan då det vara rekommenderat att dra max ca. 10%? Nåja, ska bli intressant iaf o höra varför hon tycker/sa så. ;) Lova att uppdatera!

2009-11-17 @ 12:13:25
URL: http://minmiracle.blogg.se/
Postat av: Silje

haha :) Då gör jag som jag vill ;)

Mja, lite jobbigt, undrar ju vad för pappa han har, mamman är ju tydligen renras... Undrar ju vad för hälsa och så pappan har osv, men det kommer jag aldrig att få vete (tror jag). Så jag försöker att inte tänka så mycket på det ;) Han är ju amstaff-mix i mina ögon :P

2009-11-17 @ 13:03:25
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Nicole

vilken mysig väg då, går den precis bredvid vattnet??



Jag gjorde vanligt för jag fick för mig att det stod på mitt kontrakt att jag skulle göra skk röntgen, men det stod det ju inte alls, he he.. Om ja inte tittat fel så skulle jag bara kört på Pennhip.



Anser det mer pålitligt.

2009-11-17 @ 15:53:35
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Sara

vad myysig hon verkar

2009-11-17 @ 18:55:47
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0