20 november - 09



Jag med skolans Kungsboa 2004/2005. Skit i hur jag ser ut, dålig kvalite
mobilkamera å det var såå längesedan mkt yngre jag :)

De får de bli de bilder till dagens inlägg. Azi väckte mig så försiktigt och söt imorse kl tio i åtta! Hon kröp på sängen närmare mig och lade sina tassar på min bröstet och hon slickade så försiktigt på min näsa! Jag vaknade direkt och gosade med henne. Vi tog morgonrunda, hon åt frukost. Nu kollar jag lite på bloggar. Ska få något i mig, sen drar vi iväg till skogen och promenerar ca 6 km med klövjeväska på 1 kg. Kameran följer inte med då det regnar och är fuktig i luften, vill ej förstöra kameran :)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Nämen fy fan rent ut sagt.. håller du i en sån där äcklig sak helt frivilligt? ryser Usch, jag tycker ormar är sååå otäcka.. :S

2009-11-20 @ 09:04:15
URL: http://jonnasfantastiskaliv.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

såg din kommentar nu skrev ju nyss här innan men skulle ha kollat min hotmail först där får jag mina blogg-kommentarer.. jaa fotade mer inomhus än du, stämmer. mysig bild på azi som låg på ryggen på golvet samt kul bild på er som azi fick sniffa på sin present, har en annan bild på enbart dig o azi mio inte med men valde den med mio i oxå.. hihi men jag hade inte bilder fr då de åt sin godisglass/ben.. jaa får ju bilder av dig i morgon om din brorsa hittat usb jaa...

2009-11-20 @ 09:40:15
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Malin & Zilla

Hehe, jo skulle ha gjort det, hihi.



Jodå, är bara så här eftersjuk, om man kan kalla det så. Hostig och små snorig, men jag antar att det hör till.



Ajdå, har hon d-höfter... :(

Du gör rätt i att hon skall få leva som vanligt. Min personliga åsikt är faktiskt att låt hunden leva som vilken annan hund som helst, men håll utkik, det som besvärar låter du bli att göra.



Jag själv har inte gått nån sjukgymnastik med Zilla, och jag tror ej att hennes förra ägare heller gjort det. Faktiskt.

Men däremot så tror jag att det kan vara riktigt bra. Jag brukar "massera" Zilla på kvällarna, då jag faktiskt märker skillnad. Hon kunde halta till förut om vi varit på lång promenad eller så. Men sen började jag massera henne lite lätt, då har jag inte sett något tecken på haltning. Så jag tror sjukgymnastik, vattenrehab kan vara kanon.



Du får skriva å berätta sen hur det gick på tisdag ang träningsprogram.

Har du själv märkt att hon har d-höfter? Något tecken på haltning?

2009-11-20 @ 10:50:14
URL: http://hundenifokus.se
Postat av: Patricia & Duke

Haha så söt hon är :D, brukar bli en o annan slick här också om man inte är försiktig. Inte så mysigt då han inte luktar speciellt gott i munnen (tappar tänder osv) haha :D!

2009-11-20 @ 11:10:34
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, vilken fin orm! Jag hade själv två kungspytonormar förut. Hugo och Stumpen hette de :P



Vad hemskt att dövheten hindrar dig från din dröm! Du skulle säkert bli en jättebra polis. Tur att du har hundarna där ingen bryr sig om man är döv eller inte. Hoppas du kan hitta fler drömmar att satsa på!



Vad jättetråkigt att du fått negativ respons med Azi, även om jag förstått att det finns mycket fördomar kring de raserna. Om bara folk förstod att det är ägarnas fel så skulle det säkert inte vara lika jobbigt för er som faktiskt är jätteduktiga med era fina hundar. Jag har nog haft tur där för Texas är tillräckligt liten för att folk ska tycka att han är söt, men tillräckligt rejäl för att ingen ska tycka att han är som en accessoarhund. Dumt att folk ska tycka så mycket egentligen. Huvudsaken är att man tar hand om sin hund, oavsett ras och storlek!

2009-11-20 @ 11:55:08
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Cissi

whoa, den var inte dålig! ormar är häftiga djur :)

2009-11-20 @ 12:15:02
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0