28 november - 09

Jag har tagit det lugnt med långapromenader, spår osv i veckan. Rehab är ju något nytt för mig och Azi. Så därför ska vi komma in i rutinen med all rehab övningarna. Nu tisdag ska hon på sin första simlektion i en pool, så därefter kan vi börja igen med vanliga skogspromenader och spår osv. Så jag vet hur allt fungerar och hur Azi reagerar på dagens övningarna. Vill inte köra slut på henne ju. Jag har också en dålig vecka, ni några vet att jag har järnbrist och denna här veckan har järnvärde sjunkit väldigt mycket, så jag är så svag.

Torsdags; Tog vi lugnt på dagen och körde med cavaletti. Paus en minut emellan tre varv ungefär. Körde 3varvX5. Klövjeväska på 15 minuter. Och några kortare promenader.
Massage 20 minuter.

Fredags; Jag var på Arbetsförmedlingen på förmiddagen, så jag tog morgonspromenad bara med Azi innan vi åkte. Eftermiddagen var vi ute en timme, varav 18 minuter av timmen drog hon DW. På lugna promenad stigen, en sträcka tar 6 minuter att gå. Vi gick en sträck och pausade 1 minut, så Azi fick kissa och lukta. Sen sätter jag på kätting igen och gick tillbaka. Paus 1 minut. Sen sista väg tillbaka, sen gick vi en promenad runt. Ingen klövjeväska denna dagen. Massage 20 minuter.

Idag, lördag; Förmiddagen gick jag en timme ute med Azi. Vi gick uppförsbacke på sandunderlag. Jätte jobbigt! Jag blev så andfådd, men Azi verkar inte alls tycka det var jobbigt. Haha. Det tog 1 minut och 45 sekunder att gå upp. Vi gick upp två gånger. Hon sökte hennes frukost när vi var inne i skogen. Sen var hon  hemma med min brorsa några timmar, då jag och mamma åkte på teater. Nyligen på eftermiddags promenad bar hon klövjeväska 13 minuter, av 30 minuters promenad. När vi var hemma gick hon över cavaletti med klövjeväska 2 minuter. Hela vägen 6 hinder. Och 3 st hinder som står väldigt nära, så hon måste lyfta ännu mer upp och koncentera hur hon går. Hon får massage senare ikväll under tiden jag kollar på Beck.

Ja, jag mäter exakta tider hur länge vi promenerar, hur länge hon bär klövjeväska, drar DW osv. Använder tidtagarur på mobilen. Det är väldigt viktigt tycker jag nu när det är rehab.
Viktigt med rutiner och struktur och ordning.

Igår efter DW, fick hon lilla ben. Hon blev tokig och lekte med den innan hon började äta.

Den backen gick vi upp idag, riktigt jobbigt, men bra träning för oss två.

Mitten i backen, Azi ser så pigg ut, ingen tunga ut, men MIN mun var helt
öppet och jag kvävas nästan av luften. Så dålig kondition, haha.


Sökte hennes frukost i skogen.

Nyligen stod hon och posera fint. Efter fotot tog jag på klövjeväskan.
Fotade tyvärr inget efteråt.


När hon vände mot mig så stod hennes öron uppe. Hennes öron blir
luftigare och luftigare för varjedag.


Matte måste vara med på blogg ibland. Här är jag innan jag var på teatern idag.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth,Roger,Atlas o Yzer

Oj vad mycket ni har gjort!!! Hoppas du hant med att pyssla lite idag med att kanske sätta upp juladvent ljustake?... Gillar bilden där Azi står och poserar.. självklart matte ska vara med på bilden! Du ser bra ut på foto till skillnad från gamla kärringen här..skratt.. ha en mycket trevlig 1:a advent helg!

2009-11-28 @ 20:33:15
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Fin bild på dig!!! azi ser som en zombie på bilden där hon står upp! hon kanske kan vara med i ngn skräckfilm som du brukar titta på..usch! haha..



Jaa det e bra ta lugnt i början nu med rehab och komma in i rutin så ni båda blir van för det är ju nya saker ni ska syssla med tex cavaletti o sim och massage.. klövje har du ju redan kört med ett bra tag.. heja Linda & Azi!

2009-11-28 @ 21:11:08
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Carina

Ingen dålig backe ni tog er upp i, jag hade varit helt död efter den :-). Vad duktiga ni är med träningen skönt att du tycker det fungerar bra. Snygg du är på bilderna :-) hoppas teatern var bra

2009-11-28 @ 21:26:28
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Helena

Irwins vita öra blev med mer och mer luftigt.Men efter blodörat så har det lagt sig igen.Blodöra har sina fördelar ibland ; )

2009-11-28 @ 22:00:21
Postat av: Filippa & Ester

Ja... Jag var där tillsammans med Helena och hennes mamma. Det var roligt!

2009-11-29 @ 00:21:59
URL: http://sweetester.blogg.se/
Postat av: a.s

Hej! Ett tips, låt matsökandet bli på gräsmatta/mossa och inte på grusigt underlag för gruset kan fastna på maten och sedan åker in i munnen. .Vet en gubbe som lät sin hund gnaga på köttiga ben ute på grus och hunden blev gammal och helt tandlös pga grus/stenar slet ner på tänderna.. Men sen tror jag inte att grus fastnar lika lätt på torrfoder som det gör på köttben. Jag brukar själv låta min hund söka mat på gräsmattan eller i skogen där det inte är så mycket grus som kan fastna i maten och sen på tänderna. Jag är kanske överdriven men, kanske nåt tänkvärt bara.. Jag tycker du är jätteduktig med Azi! Tar väl så hand om henne! Kram

2009-11-29 @ 08:34:06
Postat av: A.s

Förresten.. Jag vill också köpa en klövjeväska, tips på någon som är jättebra?? Kunde vara trevligt om Iza kunde bära lite kex och festis när vi är ute i skogen på "utflykt"..

2009-11-29 @ 08:35:33
Postat av: Mimmi & Bamse

Söta bilder, även på dig ;)

2009-11-29 @ 10:18:18
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Pip

Skönt med att veta vad felet är och vad man kan göra för att Azi ska bli bättre :)



Annars är jag i Sthlm 23 dec-1 januari :)

2009-11-29 @ 11:36:26
URL: http://thethoughts.blogg.se/
Postat av: Elin

Jajemen vi kommer synas på sthlmutställningen, ska du också dit??



trevlig första advent =)

2009-11-29 @ 11:54:03
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Tina & Miracle

Söta kort det där! :)



Förresten, det finns fina raser och amstaffen är egentligen inte så jäkla sönderavlad MEN det är på god väg, tyvärr. Väldigt sorgligt. Jag kommer småningom testa Mira för allt, för att kunna utvärdera en ur hennes kull oh sedan hoppas jag på att hennes andra syskon testas också. Några har redan MH beskrivits med bra resultat. Har kommit i kontakt med flera av hennes syskons ägare, det är superkul!! :)



Och, jovisst en blandis kan få samma problem - eller ännu mer iom att det är blandras och du inte vet dess bakgrund (såvida föräldrarna inte är registrerade i SKK) och därmed vet du inte deras problem med t.ex. leder, huden, mentalitet etc. Sedan kan inte du heller tävla om du vill, då du tycks vilja tävla hunden i flera grenar? Jag vet då inte nu vad blandisar inte får tävla i och får tävla i. Men, det kan ju man ta reda på. :)



Jag ser inget fel i blandisar, absolut inte men jag föredrar nog renrasiga hundar p.g.a. anledningarna jag angett bland annat. :)

2009-11-29 @ 12:36:09
URL: http://minmiracle.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Så fina bilder :D! Jag har med världens sämsta kondis, så jag släpper lös Duke haha så lat är jag ^^,!

2009-11-29 @ 12:39:59
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Tina & Miracle

Förstår vad du menar. :) Men du skrev ang. blandisar i Blocketträsket, därför svarade jag som jag gjorde. Men det är iofs väldigt intressant :)



Jaa, vi ska förhoppningsvis ha syskonträff strax! Inte styrt upp något än men håller på och kommer närmare dom, och då blir det troligtvis lättare att komma överens om en träff med datum o allt annat som innebär :)



Boxer har man varit sugen på relativt länge men får se vad nästa hundras blir. :) Kanske blir det ytterligare en AST, men då skulle jag göra köpet under noggrant val/beslut. :) Fast det är ju om flera år. Mira är ju fortfarande ung än. :p

2009-11-29 @ 15:24:58
URL: http://minmiracle.blogg.se/
Postat av: Silje

Ni är så fina!!! Vacker vovve och vacker matte ;) Ester är ju jättegullig med sitt underbett! Älskar boxrar! Hoppas ni har haft en fin helg!

2009-11-30 @ 16:30:21
URL: http://lifeofcs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0