4 november - 09

Halv ett drog jag och Azi ut i snöiga väder! Jippie med snö! Men de smälter bort snart :/ Men iaf vi har gått med blåsig väder med snö, så det spiskade i ansiktet. Så härligt! Azi såg mindre nöjd ut om man jämför med mig, haha. Men hon jobbade jätte bra idag, hon drog DW. Vi kör med lätta vikter då hon får iaf jobba lite med kroppen och mentalt, hon tycker det är jätte roligt. Om det var tyngre vikter kan hon stanna och tycker det är inte roligt. Så kör vi med lätta vikter - ej så ofta heller, så det är bra. Jag hade 2 kg kätting och 3,5 kg kätting härhemma.

Vi började gå som uppvärmning mot Nackareservatet skog. Ca 800 meter dit, så 10 minuter promenad. När vi var framme satte jag på sele och 2 kg kätting, jag bar 3,5 i ryggsäcken, svettigt värre! Hon hade täcke över sele, då det var riktigt kallt och snöade. Hon drog jätte fint och tyckte det var roligt. När vi var framme vid fältet vid Erstavik så drog hon 5,5 kg ca 850 meter över fältet. När vi var vid vägen igen drog hon 2 kg tills skogen tog slut. Jag hade glömt Azi´s belöningsboll så jag tog en träpinne och lekte med Azi direkt efter selen åkt av.
Det uppskattas. Sedan varvade ner 10 minuters promenad hemåt :)

Sammanlagt gick vi 5,8 km på 1 timme & 20 minuter.
Nu ligger hon ihopkuren bredvid mig på soffan och sover gott! :)







Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Azi vad stark du är.. starkare än mig som är en kille men jag är ju liten!! :) puss Mio

2009-11-04 @ 15:30:35
Postat av: Mormor

Oh va duktig du är som drar så fint!!!

Trots att det är snö och blåst!



Kramelikram!!

2009-11-04 @ 15:36:14
Postat av: Silje

Jag älskar att din mormor har skrivit!

Jätteduktiga är ni! Azi sötnosen :D



Tack för bra svar, jag skall undersöka lite och fråga massor :)

2009-11-04 @ 15:49:52
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Nicole

Men åh, du skulle vart snabbare :) Måste ju ta den som skriver först, för att de ska vara rättvist. Men de fanns innan att köpa på granngården, du kanske hittar ett rosa där :)

2009-11-04 @ 16:43:02
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Patricia & Duke

Vad duktig hon är som har motionerat så bra :D!

2009-11-04 @ 18:48:06
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Vad duktig hon är som har motionerat så bra :D!

2009-11-04 @ 18:48:06
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Tina & Miracle

Skoj att se Azi jobba. Hahaha, ja, kan tänka mig att det var jobbigt att bära 3,5. Jag körde DW med båda hundarna för ett litet tag sen och bar då 17 kg i ryggsäcken, ja du läste rätt - 17 kg! + ytterligare några kg bestående av selarna, godiset, osv ;) Var helt jävla slut när jag kom hem, jag..

2009-11-04 @ 20:14:59
URL: http://minmiracle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0