10 november - 09

Frukosten fick hon öppna mjölkpaket med hela frukost Eukanuba kulor i. Kämpade på bra. Hon bar paketet till hennes bädd och lade sig ner där och öppnade. Lat fisen :)




Idag förmiddag bestämde jag för att åka till Hellasgården (en fritidsluftområde som ligger 5 minuter buss från mitt hem). Finns några motionspår att promenera från 1200 meter till 12 km. Jag valde gula spåret - 5 km. Det var så härligt att promenera så fridfullt och kylan i luften, ca 5 grader idag. Azi fick ha täcke på sig och vi passerade några hundar som Azi inte fick hälsa på. Duktig hon, hon får godis varjegång vi passerar hunden utan att hon blir fixerad eller vill åt, hon är så duktig! Men en hund hälsade hon på, då tanten hade sin Fransk Bulldog hane lös och han rusade såklart till Azi och så hoppade de ihop lite stund. Det irriterade mig faktiskt lite, men ville inte låta tanten förstöra min dag och promenad. Så log jag bara och gick vidare, poff glömde direkt efteråt :)

När vi kom hem fick hon en skön stretching - eller ej just idag. Då hon larvade sig och tjuter högt så till och med jag hörde hennes tjut. Hon försökte nafsa på min tröja och ville börja leka. Hon sprattlade med alla 4 och ville inte bli stretchad, hennes svans viftade till max. Så väntade jag en stund tills hon lugnade sig och låg fint körde vi stretchningar. Efteråt när hon hade uppfört sig bra lekte vi lite med hennes belöningsboll, happy blev hon :)
















Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, tackar :D.

Känns kul att få en officiell inbjudan sådär också. Härligt!

2009-11-10 @ 14:56:07
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Silje

Duktiga tjejen! Kul att du kan ha henne lös utan att hon larvar sig eller sticker iväg. Jag hade tänkt som dig med tanten, blivit lite irriterad men orka att låta det förstöra min dag ;)



Nä han har så fina texter, hade tänt att skriva det att ni som inte kan höra kan ju läsa någon text istället ;) Sen är jag lite svag för snygga killar som kan spela gitarr och sjunga vackert ;)

2009-11-10 @ 15:59:29
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad lik hon är sin bror Irwin när hon kommer springandes = )

2009-11-10 @ 16:08:36
Postat av: Ira och mio

:) inte konstigt azi van med hästar då. Tur för dig. Hon e oxå äldre hunnit uppleva mkt mer än mio lilla bebisen ;) härligt med hellas gården det var härlig dag då vi var där fast vi otur med jacka kamera och sl kupong :) hi hi. Pussa azi hon e så duktig. Hi hi ta med mjölk paket till bädd och jobba där. :) kram

2009-11-10 @ 16:49:35
Postat av: Carina

Vilket härligt område att promenera i. Så glad hon ser ut när hon tagit pinnen :-) Blir oxå irriterad när man tränar på att inte låta hunden gå fram till andra hundar och så låter de sin bara springa fram, har råkat ut för det några gånger här hemma framför allt med en äldre gubbe med en superbusig hund.



Det var säkert tjurmuskel ni köpt för det är vanligast i hundaffärer och säljs både i kort bit och lite längre bit hehe.

2009-11-10 @ 16:53:51
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Filippa & Ester

Jodå, kanske är det båda: trotsålder + skendräktig = knäpp hund...? ;)

2009-11-10 @ 16:55:59
URL: http://sweetester.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

förresten varför badade du inte ;-) ;-) haha... tittade nyss på filmen där azi öppnade mjölk paket igen looove den filmen på sötnosen!

2009-11-10 @ 20:18:29
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Lat hund du har ;)

2009-11-11 @ 09:54:38
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0