10 september - 09

Idag var det inte så speciellt, jag höll mig mest inomhus då det var så varmt därute. Tog bara korta rastrundor. Så jag började få dåligt samvete att Azi har bara legat hela dagen och suckat när jag klippte hennes klor. Så vid fem tiden sökte hon sin middag ute på veranden. Eukanuba låg utspridda på golvet och på stolar. Tidig middag fick hon, så hon har något att göra, lilla sötnos.

Halv åtta, bestämde jag helt plötsligt att jag skulle jogga. Jag har typ inte joggat på 4 år! Jag fick inspiration av Linda och Deamon. Så fixade jag att Azi bar lättare i klövjeväskan, 0.8 kg. Så gick vi Powerwalk till skogen, där började vi springa. Det var hur lätt och skönt som helst! Sprang hela vägen till Strålsjön, där pustade jag ut lite och strechade mina ben. Solnedgång vid sjön och allt var så fridfult, så vackert! Sedan började vi springa igen runt resten av sjön. När vi kom fram till parkeringen strechade jag igen och pustade ut. Azi sprang jämt och fint bredvid mig, jätte duktigt! Sista biten hemåt gick vi långtsamt och jag tog bort väskan, så vi både varvade ner.

Vi passerade även två tjejer med tre hundar, ena var lös. Tjejen kunde inte fånga hunden, så den kom rusade mot oss. Men vi fortsättade och springa rakt som vi skulle och förvånade mig att Azi INTE ALLS höjde upp ögonen eller vände huvudet åt hunden. Utan hon sprang helt spikrakt och var så koncenterad. Det är som om hon aldrig märkte den andra hunden :)
stolt matte

Nu ligger vi utslagna i sängen och ska sova, tidigt - men skönhetssömn behöver vi! :)
Och samla krafter till nästa joggnings tur, hihi.

Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Applåd till lilla Azi som inte brydde sig om den hunden!



Jaa hundar tycker nog att klippa klor är det tristaste de vet, Mio HATAR det! :-D



2009-09-10 @ 22:26:15
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Haha jaa här finns då inte mycket o ha om de skulle vara så ;). Men sen kanske Duke slickar eller busar ihjäl en istället :D!

2009-09-11 @ 08:04:15
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Silje

Vilken härlig tur ni hade! Jag vill också promenera til en sjö och se solnedgången. Vackert!! Och vad duktig Azi är! Då har vi något att leve upp til, Clifford och jag ;)



Haha, jag är också så, får lätt mardrömmar av läskiga filmer. Men jag älskar att bli rädd av film. Sen blir jag jätte paranoid när vi går ut om kvällen och det låter från buskarna. Haha :)

2009-09-11 @ 08:40:12
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Haha jepp, professionell snuttare ^^,. Inget kan störa honom när han snuttar, perfekt att ha en filt med i hans bilbur för då slipper han jaga upp sig när vi är ute och åker :D!



Åh klövjeväska är ju så praktiskt! Skall hitta en sådan till Duke när han blivit stor också. Packa den med min vattenflaska och en picknick filt oså kan man stanna och fika efter en bit ;)!

2009-09-11 @ 09:10:38
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Nicole

Va kul att hon inte brydde sig om hunden, hur gör du? :D haha, Alfons hade ftt flipp tror jag..

2009-09-11 @ 10:41:59
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Linda & Deamon

Härligt att du får inspiration av mig :)



Minna är en bdb - bordebodox (eller vad dom heter och stavningen borde jag inte gett mig in på, haha) Vet du vilken ras jag menar? :P haha.



Vad kul att få jobba på ett hunddagis! :D Har du Azi med dit då om dagarna? :)



Ja, hoppas vi kan ses i sthlm :)

2009-09-11 @ 10:58:22
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Skulle behöva börja jogga jag också..Men orka :D

2009-09-11 @ 11:26:06
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0