3 september - 09

Nu är jag äntligen tillbaka! Har haft lite uppehåll från datorn då jag har så mycket fullt upp och inte hade lust att sitta vid datorn. Ska berätta lite nu vad vi har gjort de senaste dagarna.

Lördagen gjorde vi absolut ingenting, förutom små rundor - sen var mamma hundvakt hela dagen och kvällen. Då jag var ute med kompisarna.

Söndagen var jag jättetrött och Azi har fortfarande sin vilodagar. Så vi tog bara små rundor och på kvällen åkte vi ut på landet, där sträckte Azi sig. Sprang runt på tomten och in i skogen. Lycklig och vara tillbaka till landet. Kvällen var det mys med ljus och filmen Gangester. (Filmen är sådär, men tittade bara för den snygga Mikael Persbrandt är med, mohaha)

Måndagen tog jag och mamma 2 timmars promenad runt stugans område. Så vacker det är. Det syns tidigt där att det börjar bli höst där. Tittade även på 6 hus som var till salu. Såg en hus som jag bara MÅSTE ha! Huset är så mysig och med glasveranden, den har även egen strand. Men tyvärr så är jag fattiglapp :/ Haha. Ja fick se husvagnen som pappa har köpt för första gången. Så söt den var, rätt liten. Men jätte mysigt! Hela bara för 2000 kr. Eftermiddagen besökte vi min mormor och morfar. Såg damfotboll där också.




Tisdagen hade jag Adam hos oss från 10-18. Vi tog lugnare då jag är rädd om Adams tass (han har svullet, troligen nåt bett). Och jag hade känningar i halsen, krasslig. Min mamma är även jättesjuk. Så vi tog en timmes promenad på dagen. Sen 30 minuters promenad på eftermiddagen. Men hemma hos oss fick hundarna hur mkt kel som helst :) På kvällen tog jag en längre promenad med Azi, ca 40 minuter.

                                                                  

Onsdagen ska jag självklart bli sjuk. Halsont och ont i kroppen så tog vi lugnt med några rundor bara. Men hon fick söka mat därute och lekte lite på lekplatsen. Jag var även på kanin jakt igår, haha. Igår morse satt en tamkanin utanför oss. Så försökte jag fånga den, men var helt omöjligt. Kaninen höll sig nära vårt område ändå, lite märkligt. Jagade typ 1 timme, och sen gav jag upp och gick in. Senare på dagen, gick jag ut för att kasta sopor, och så låg kaninen under min cykel inne i vårt tomt. Så fixade jag staket runt den, sen var det inga problem att fånga. Hade den i min förra kanins utebur. Senare på dagen visade det var en granne till oss som äger den. Den hade rymt på morgonen. Stackars flickan som grät hela dagen efter sin kanin. Gissa hur lycklig hon var när hon fick tillbaka sin Pricken. "Djurräddare", sade en annan granne. Haha. Mamma vägrade först att jag skulle fånga in den. Så jag blev självklart så förbannad, man SKA rädda den. Den är familjemedlem hos nån, det är någon som saknar den. Jag vill andra folk ska rädda min djur om den hade rymt eller sprugit bort. Kaninen kan ju lika gärna bli påkörd eller nån annan djur tar den. Så jag sket i min mamma och fixade allt själv. Efteråt sade mamma; "Du är så äkta djurvän. Du gjorde rätt." Haha ;D



Azi verkar har njutit av vilodagarna och är piggare på något sätt. Så idag ska vi dra ut på längrepromenad i Storkällans kyrkogård som ligger vid Ältasjö.


Kommentarer
Postat av: Silje

Vilken vecka ni har haft! Höres ju hur mysig ut som hälst!

Tack för tipsen! Blir en spårlina när lönen kommer. Dom är ju inte så dyra heller, så det är ju jättebra!

Det blir ingen vandring, jag skall med på hundträff i Horred istället :) Det kommer att bli jätte kul! Med folk jag pratat med på amstaff portalen så jag vet lite om vem dom är. Det kommer att bli kul, och så kommer båda Clifford och jag att lära mycket :D

Ha en fin kväll!

2009-09-03 @ 12:57:35
URL: http://life-of-cs.blogspot.com
Postat av: Ira å Mio

Fullt upp ser jag :)



Sött det där med kanin ja kan tänka mig flickan blev överlycklig få tillbaka sin kanin o du har gjort dagens goda gärning! :-) ja stugan såg jättesöt ut!! en dag när du har inkomst så kan du säkert hitta en likadan o köpa :)



haha to.m Azi ser liten ut bredvid Adam, samma som Mio såg liten ut bredvid Adam på de foto jag mailade dig.. hihi. Adam e en riktig bjässe!



Ja vi kan testa klövjeväskan i helgen om Mio går med på det hihi! :-) så är de trötta sen innan natten!



Kram



2009-09-03 @ 13:06:09
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Såg nu glömde svara din fråga, Pudel kan badas varje vecka om det behövs..

Under sommar brukar jag bada honom ofta typ varje eller varannan vecka p.ga jag allergisk mot pollen och han har ju hela pälsen full av pollen o vi sover ju tillsammans så blir jag sjuk, sen under höst/vinter så kanske varannan vecka eller var 3:e vecka beror på. han kissar lite slavrigt ibland hehe så ibland luktar det för mkt så då raka vägen till badrummet! :D

2009-09-03 @ 13:09:02
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ni har hunnit med en hel del. Stugan var jättefin. Skulle också vilja ha något liknande, men här finns inte så mycket pengar heller.

2009-09-03 @ 14:24:06
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Elenor

Mysig bilder! :)

2009-09-03 @ 14:48:37
URL: http://ellyellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0