15 september - 09



Hallojjj- Ja jag och Azi lever! :) Nu känns det som jag har INGEN tid till datorn längre när jag har börjat jobba. Första dagen för mig igår - kom hem helt slutkörd och somnade vid 21.30 ;D Idag är något bättre och jag är pigg fortfarande, skönt! Måste vänja mig med hundarna, miljön, personalen, buss/tunnelbana, tidiga mornar och så :) Men jag har inte glömt er mina trogna läsare. Jag försöker uppdatera så gott jag kan och läser/kommentera er bloggar.

Men iaf! Berättar lite om hur vi hade de igår och idag. Det är så olika arbetsuppgifter och så varjedag i hunddagis. Igår var riktigt intenstiv dag, men idag var det helt lugn dag. Men hunddagis är väldigt fysisk jobb, så jag svettas droppande! Men det är väldigt roligt, man tänker inte på hur mycket man anstränger sig förräns man sitter på tunnelbanan hemåt - så känns det i benen och armarna. Puh! :)

Måndag Vi började planera grupper (hundgrupperna har siffrarna på boxarna) som ska rastas när jag kom dit. Det finns även hundar på pensionat och löptikar box. Så t.ex. en person får rasta med bara tikar + 2 löptikar osv. Oh vad ALLA hundar har så olikt personlighet. Vissa är glada, rädda, blyga, envisa, busiga, lyhörda - ja allt möjligt :)

Vi promenerade för det mesta. Jag tog ut 2 grupper på förmiddagen (en grupp ska vara ute 30-40 minuter) och på eftermiddagen tog jag 2 grupper. Azi fick tillbringa i en kontorsrum. Hon var orolig och var vaken hela dagen, nytt ställe för henne och sån mammagris hon är. Så när vi kom hem somnade hon direkt och var så mentalt trött. Jag promenerade henne under min lunchrast, det är då man får ta ut sin egna hundar. När jag slutar vid kl 16.00 går jag runt med henne på parken innan vi åker hem.

Tisdag
Jag och Kim gick först vid tio tiden med småhundarna till en rasthage, där sprang de småisar runt och lekte. Folk stannar vid inhängden och imponerades av 15 små hundar sprang runt och lekte :)

Efter lunchen städade jag och Jimmy lokalen, tvättade väggar, golvet, diskhon, matskålar osv osv. De två andra tjejer var ute med hundarna under tiden. Sista timmen gick jag ut med två grupper. Det är ungefär 40 hundar som finns på dagiset, så det är mycket att hämta ut och gå med och de ska rastas två gånger under tiden jag är där.

Azi hade det bättre idag, hon var i köket med en av personalshundar, en schäfer. Så hon kunde se oss genom grinden och det kommer folk in och ut i köket. Azi lyckades sova lite stund idag på dagen, då hon börjar vänja sig lite och vet att jag inte lämnar henne för alltid och jag finns hela dagen närheten henne. Vi gör inget igår kväll och idag kväll. Imorgon får hon vara hemma då min mamma har ledig, hon vill ha nån att promenera med. Så Azi får vila imorgon också från allt nytt intryck :)


Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Härligt med uppdatering, har saknat er :-) jaa förstår det är mkt nytt på en gång, är alltid så, man blir jäkla trött den första veckan och mkt stt lära sig på en gång... så jag var ej förvånad men ändå sakna uppdatering hehe..



Jaa.. ser lite olik när det gäller promenader..mellan din o min dagis alltså... :) jaa hur funkar det med kommunikation? papper o penna hela tiden eller visar de dig vad du ska göra o pekar..??



Jaa nytt för Azi också med ny miljö och många hundar och matte gå ifrån henne med andra hundar.. med Adam fick hon ju vara med oxå! men nu lämnad..



Jaa, ses jättegärna och spårar på lör, en bra ide!! Vi hörs närmare om detta. och på sön hakar jag med på er från slussen som jag meddelat förut men lör jättekul!!



Godnatt! jag helt slut jag oxå, jobbar i Uppsala tre dagar nu så pendla dit, blir tidigt då man börjar 09.00 i Uppsala... tur bara en gång i månaden skulle aldrig orka om ndet var varje vecka!



Kram

2009-09-15 @ 22:00:24
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Nicole

Fan vilket kul jobb!

Men jag vet att det är jobb, jobbade på en kennel ett tag, uppfödare av Rhodesian Ridgeback. De hade två kullar samtidigt, sammanlagt 24 st valpar.

Det var jobb att plocka tidningar, hundskit, mat, osv osv.



Men de behövde ju iallfall inte rastas, mer än de andra vuxna hundarna..



Får du ta kort på jobbet så gör det och lägg ut :)

2009-09-17 @ 12:08:13
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0