Hunddagis

Igår morse tog vi klövjningspromenad sen fick hon färskfoder frukost fryst i en ben, så hon slickade på den i 1 timme innan jag åkte till jobbet. Hon var hemma igår, brorsan var hemma några timmar på dagen, så hon var ensam några timmar bara. När jag kom hem tog vi en timmes promenad, inkl 20 minuters DW. Gick upp och ner två gånger i en mindre kulle (på 30 meter), med kättingen. Hon fick också söka godis lite där på marken och på träd.

Idag följer hon med mig till jobbet. Ska försöka ta med kameran så ni får se lite hur det är :)

- Ni undrar kanske varför jag ej alltid tar med Azi till dagiset, det skulle hon få det. Men jag tycker man inte ska ha en hund för ofta på dagis, det är för stress stämning där. Mycket stimulans, så i längden kan man få negativ stimulans istället för positiv. Så dessa dagar hon kan vara hemma (nån annan är hemma också), så utnyttjar jag tiden att hon ska vara hemma istället. Dessa dagar hon kommer vara ensam alldeles för länge, så följer hon med mig. Så hon är med mig på dagiset 1-3 gånger i veckan.

- Jag trivs jäkligt bra på jobbet, omg. Där är så toppen, bra arbetstider, bra arbetsuppgifter, bra personal, bra hundar och ja allt. Det är så bra där. Jag skulle visst lämna min hund dit om jag nu skulle behöva ha hunden på dagis.

Era kommentar - jag svarar på dessa imorgon kväll och kollar genom er bloggar, har haft fullt upp.

EDIT - Det är absolut inte riktat till någon! Utan det är bara allmänt av mina åsikt och tycke :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

håller med dig ang. dagiset där. en del hundar måste bli otroligt stressade av att vara på dagis 8-9 timmar fem dagar i veckan. bra stimulans och miljöträning någon gång då och då, men inte jämt. gött att du trivs i alla fall! :)

2010-04-13 @ 14:58:55
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Molly går på hunddagis och älskar det :) Hon tycker det är såå roligt att vara med de andra hundarna. Hennes fröknar är suveräna och jag ska faktiskt praoa där v 20 :) Roligt att jobba på ett hunddagis!

2010-04-13 @ 17:21:12
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Anna

Tycker jag är himla bra tänkt av dig, att lämna henne hemma de dagar det funkar!

Tror absolut att hundar mår bra av att kunna vara hemma och slappa ibland med, de måste inte följa med överallt hela tiden..

:)

2010-04-15 @ 10:43:53
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0