Beställde ny sele

Jag sålde ju min nomesele för den är för stor för henne. Sen den svarta som jag har hemma behöver Miracle den nu till våren och jag kan inte ha den på Azi utan täcke. Eftersom den ligger vid hennes lår och det skavs tills det blir kala, det ska ju inte vara så. Försökte hitta sele som slutar vid ryggen/svanskotan, men det finns inga – det blir alltså för liten för henne istället.

Hört det ska vara svårt att hitta bra nomesele till just amstaffar, vet inte om det stämmer men det är så på Azi i alla fall. Så jag ska pröva nu med Husky Sele. Andvänder den när hon ska dra mig på skidor, promenad, joggning och så. Och Azi drar inte på det sättet liksom världens spring och ryck. Utan lite bara och jag gör mycket av jobbet också. Så den kan vara bra tänkte jag, får se när den kommer hem om 5-7 dagar.


Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Ja det kan vi göra. vi kan kanske ses på lör? ni kan sova här om ni vill då har ni närmare til hundträffen på söndag o behöver ej vakna så tidigt :)??

2010-02-22 @ 17:32:22
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ann-Christine

Vilket snyggt sele!! Ska bli ku lsen o se om vi hittar något åt Inga, men först måste hon ju AD/HD röntgas innan man kanske vågar sig på att hon får dra. Jo, vi var till vetrinären idag. Troligtvis ger vi henne för mycket vatten i fodret så det kan vara det som är orsaken till hennes UVI, mycket myt att dom blir kalla. Och det stämmer, jag ger mycket vatten i fodret sen får det stå och svälla 30 min. Men vi halvbarfar ju med. Men tjejen vägdes o hon vägde 10,3 kg..hahahah, men hon var bra i kroppsformen, jag trodde hon var för mager! Men båda älskar mat..bara vvräker i sig!Lik mig hahah! så nu har vi fått antibiotika "Vetrimocin Vet 150mg" som vi ska ge henne i 5 dgr. Blir det inte bra får vi återkomma och då tar dom blodprover också. Så håll tummisarna. Idag fick dom vara ensamma, Inga för sig och Spike för sig ,genom att hon löper. Första gången dom varit åtskillda. Vi var borta över 3 timmar och när vi kom hem hade hon sovit hela tiden i sin bädd och inte kissat heller! Så hon var duktig tjejen! Vi hämtade ut medicin och så var vi ut och käkade. Första gången sen Inga kom till oss...skööönt! Ja Solna är suuuper! Och vi LOOOVE AIK! Sverige vann över Finland imorse! YES!!!

2010-02-22 @ 18:14:57
URL: http://www.staffisspike.dinstudio.se
Postat av: Anna

Ja hon tyckte verkligen att det var roligt att dra pulka :) Den selen ser fin ut, hoppas att den fungerar bra :)

2010-02-22 @ 20:34:06
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Lina

En sån där sele har jag till Trazzel när han tex drar mig på cykel eller bara när vi är ute och går och jag har honom i softbelt så han får dra. Tycker den är jättebra, och mysig med fodret!

2010-02-23 @ 06:25:43
URL: http://mybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0