Sömnlös natt

Sängen skakar och skakar av all Azis host så jag vaknade tusentals gånger och lugnade ner Azi. Azi skrämde mig ur vettet en gång inatt. Hon tog en kraftig host precis framför min öra, liksom BANG helt plöstligt med högt ljud och jag vaknade snabbt av det. Jag reste upp och var chockad, men sen såg jag lilla Azi hostade liggandes. Åhhh, kramade om henne :(

Fick olika tips runt från internet om hur jag kunde göra med Azi - tack till er alla! Jag ringde ändå till veterinären idag av säkerhetsskull, ni som känner mig vet att jag är världens oroligaste mamma för Azi. Snorar hon lite är det världens allvarligaste för mig. Och jaha jag avbokade simlektion på måndagen och avbokade veterinär besök på tisdagen, hon skulle få sin årliga kennelhosta vaccination. Men får återkomma om 1 månad kanske. Nu söndag får jag avstå från hundträffen på hundcafet. Trist tycker vi både två!

Veterinären sade så här;
Azi ska endast ut på kiss/bajs promenad så länge hon hostar och 3 veckor framåt efter hon hostat. Får istället stimulera henne med massa hjärngympa inomhus. Jag är däremot lite orolig om hur hon ska hålla kvar hennes muskler. Har tränat en massa, men nu ska hon tvingas och vara stilla i veckor. Kommer ju tappa muskler runt höfterna, det vill jag ju inte.

2 veckor efter hon slutat hosta får hon träffa andra hundar.

3 veckor efter hon slutat hosta kan hon få vaccination mot kennelhostan.

Jag ska inte träffa andra hundar, eftersom kennelhostan kan smittas genom mig.

Får hon feber eller hostan tar aldrig slut ska hon komma in direkt hos veterinären och få mediciner.

Kommentarer
Postat av: Bella

Men nej! Värsta skuldkänslorna jag får nu eftersom Adam troligtvis smittat henne!!

Han hade inga symptom när Azi var hos oss, hade ingen aning att han kunde vara sjuk :(

2010-02-04 @ 12:58:36
Postat av: Lina

Ja, det är en till långhårig vorsteh jag är sugen på isåfall, vore ju underbart att ha två hundar att åka skidor efter =)



Stackars Azi med kennelhosta! Trazzel hade det en gång förut och kräktes konstant i nästan två dagar. Men sen gick det över och han blev bra ganska fort igen, hoppas det går över fort på henne också!

2010-02-04 @ 13:05:14
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: Helena

Nä men lilla Azi,vad hemskt det låter.Krya på dig fort!det där lät inget vidare. = (

2010-02-04 @ 13:06:11
Postat av: Anki

Stackars Azi!!! Hoppas hon snart kryar på sig. Jag är nog som du, alltid blir jag orolig när något händer. Jag är nog VIP kund hos veterinären. Spike "hostar" ju väldigt ofta men då i samband med stress när han leker eller blir glad. Ibland kan det komma upp "vitt skum", typiskt för kennelhosta. Men enligt veterinären så har han inte det, iaf inte när jag frågat och dom tittat på han. För en del staffar är det ganska vanligt eftersom dom är väldigt glada av sig och lätt stressar upp sig. En kompis till mig hennes staffe har nu fått kennelhosta och har varit hängig, men verkar piggare nu, så det verkar iaf gå över fort. Krama fina Azi och så ska hon krya på sig!

2010-02-04 @ 13:50:24
URL: http://www.staffisspike.dinstudio.se
Postat av: Mimmi & Bamse

Jobbigt! :( hoppas verkligen att hon blir frisk snabbt!

2010-02-04 @ 15:01:25
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: jennifer

åhh stackars lilla azi..hoppas hon kryar på sig snart

2010-02-04 @ 15:36:53
Postat av: Elenor & Alfred

Stackars lilla Azi! :(

2010-02-04 @ 15:53:16
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Monica

Hej, va kul att du är sugen på en vorsteh=)

Våra hundar används flitigt i både jakt och drag!

Sedan så är dom ständigt aktiva som "kelgrisar"

Vorsteh är en underbar ras, en ras som är med på det mesta!

2010-02-04 @ 16:34:08
URL: http://vorstehfnatt.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Ska kolla i Malmö, affären finns där py :) men om tröjan finns ej, då kommer du få ett uppdrag av mig ;)

2010-02-04 @ 17:04:37
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Marina

Vilken otur! Hoppas att det snabbt går över!

Ha en bra kväll.

Och grattis på 8-års dagen! ( i efterskott?)

2010-02-04 @ 21:36:04
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0