Här kommer svaren från frågestund

Hur länge har du haft Azi?
Ungefär 4 år.

Vad älskar Azi vs hatar?
Hon älskar mat, hon är en riktig matvrak. Därför kallar jag henne för tjockis ;) Hon älskar även pinnar. När hon drar mig på skidor, kan hon plötsligt stanna och ta upp en pinne som ligger på spåret. Knäppt :) Hon hatar att bli duschad – ja det är nog allra mest hon avskyr.

Vad älskar vs hatar du?
Jag älskar djur och massa extrem sporter. Jag ska göra fallskärmhopp med en av mina närmaste killkompisar som har licens för de. Och så klart sådana bungyjump osv. Jag hatar folk som ljuger, kan inte stå på sig själv. Och folk som inte sköter sina djur på sunt sätt.

Vad skulle du vilja jobba med och vad skulle du aldrig vilja jobba med?
Allra min största dröm är att jobba som polishundförare, men tyvärr det hindras för jag är för liten för ”polismåttet” och min dövhet. JÄTTE TRÅKIGT!  Men nu får jag se andra möjligheter som att bli hundinstruktör. Gärna jobba med hundar. Även att jobba på bondegård (komjölkning + gris farm) är något jag brinner för också. Absolut inte att jobba med djurförsök labb.

Är det svårt att lära sig teckenspråk?

Nej, det är upp till var och en. Har du haft lätt att lära dig andra språk så är det samma sak med teckenspråk. Lär dig gärna :)

Varför valde du den ras du valde?

Jag valde i princip aldrig rasen, utan jag valde individ – just Azi. Jag lärde känna Azi och hade inga planer att ha hund just då. Men när jag åkte hem från där Azi bodde saknade jag henne så jättemycket och sen är det historia. Tänkte aldrig på vilken ras hon var.

Var bor du?

I Stockholm, Nacka.

Vad gör du med din hund tränar?

Lydnad, drag, spår kör jag mest med Azi.

Bor du egen lägenhet?

Nej, men saknar en lägenhet. Har ju bott själv 5 år förut, så är det lite ”suck” att flytta in till föräldrarna igen.

Pojkvän?

Det du ;)

Vad har du planerar under år 2010?
Körkort är det mest jag vill. Men annars att få ett jobb/praktik. Jag ska börja hundinstruktör utbildning till hösten. Under sommaren är jag sugen och resa utomlands ett par veckor.

Hur gammal var Azi när du fick henne?

Hon hade precis fyllt 4 då.

Hur hittade du henne?

Långhistoria. Men att göra det kort, jag hittade henne genom en kompis. Kompisen känner Azi´s förra ägare. Resten är historia.

Hade du intresserat dig för rasen tidigare?

Nja, jag var mest inne på pitbull. Jag visste i princip ingenting om Amstaff förräns jag lärde känna Azi.

Kan du tänka dig ta flera vuxna hundar eller vill du helst ha en valp o vara med från början nästa gång?

Ja, jag kan tänka ta emot en omplaceringshund. Men då hunden ska helst ha något slag av handikapp som dövhet, tre ben, blind osv. Men jag kommer ha valp till nästa gång då jag har aldrig haft valp, bara vuxna hundar. Vill komma långt till tävlingsbanor och så – så valp är ju lämpligast.

Kommer du att göra flera piercingar eller är du nöjd med de du har/haft?
Ohja, vill ha massor mera!

 

 


Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Tack för svaren :)

2010-01-10 @ 10:39:21
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: jannica

Jag vill lära mig teckenspråk, men har aldrig varit bra på språk dock haha...



Ja det hoppas jag också, vi umgås så mycket så det är ett måste att dom kommer överrens :)



Jo precis, va duktig hon är ändå, vill liksom kolla vad du menar :)

Ja det är jättelång utbildning och det måste vara jobbigt att hela tiden bevisa att man kan..

2010-01-10 @ 11:23:15
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Måste man vara en viss längd för o bli polishundförare?



Hade man bara kunnat flytta sådär hade jag gjort det haha men jimmy har ju jobb oså däruppe xD!

2010-01-10 @ 14:19:58
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0