Hur långt skulle du gå för att rädda din hunds liv?

Jag såg på programmet Discovery för några nätter sedan. Programmet visade just då extrem händelser runt i världen. En av händelser hände året 1940. Man hade just byggt en ny bro, som var inte riktigt stadig. Blåste det lite så börjar bron gunga till. Men de invigde ändå bron juni 1940, fyra månader efter invigningen kom det en storm på 67m/s. Bron gungade verkligen till – 10 meter upp ner vänster höger. En bil var på väg över bron, mannen hade med sin hund i bilen. Men halvvägs över bron insåg mannen att det inte gick att köra över hela bron, så han hoppade av bilen och började springa över bron. Han lämnade hunden kvar i bilen. En annan främmande man såg att hunden var kvar i bilen, så han började springa mot bilen och tänkte rädda hunden. Men sen insåg han att tiden inte räckte till, bron skulle rasa när som helst. Så han sprang tillbaks. Sekunderna efter rasade bron med bilen och hunden. Hunden har övergivits av sin husse.

Det upprörde mig verkligen! Hur kan man bara lämna hunden kvar i bilen när det är vår skyldighet och rädda hunden från all fara. Om han hade ett barn i bilen, skulle han ta tid och ta med barnet. Fyfan.

Min fråga till er – hur långt skulle ni gå för att rädda er hund?

Frågan är jätte enkelt för mig, jag skulle gå det längsta man kan gå, ge upp mitt liv för Azis liv. Det skulle aldrig komma i fråga att jag tvekar om jag skulle våga ge upp mitt liv för henne, det är självklarhet även om jag är livrädd för döden. Azi är min bästa vän, klart man gör allt för henne. Precis som jag skulle göra allt för mina närmaste vänner och familjen.

Kommentarer
Postat av: Cissi

samma här, gör det som krävs om jag så dör på kuppen. inget snack om saken. :)

2010-01-17 @ 14:16:43
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Tragiskt... jag skulle oxå göra allt jag kunde för att rädda OSS båda, inte en av oss... EN mardröm om jag skulle tvingas lämna kvar Mio någonstans och gå därifrån ..nej aldrig i livet

2010-01-17 @ 14:30:14
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Åsa

Mmm så du vet hur svans var hård.. .det gör mina men underbart så jag vet att dom är glada ..=)



jaa visst vi får träffa en dag när det passa bra.



I bland tänka jag om det hänt någon "olycka" så jag skulle vill rädda min hundar . bara min chock och tänka klart så SKULLE jag räddad hundar



OM jag fattar rätt vad du menar hadet så bäst

2010-01-17 @ 14:31:34
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Jag skulle göra ALLT för Bamse.. Aldrig skulle jag lämna honom!

2010-01-17 @ 16:22:43
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Ja det e Touria som är hemma på blixtvisit p.ga idrottsgalan :)



Jaa Jeanette o Millie, det var dem vi träffade när vi var i Gubbängen och tittade på utställning, du minns väl en liten aprikos dvärgtik? Det var Millie :)

Men blev inställt idag p.ga Millie började löpa i gårkväll suck då är hon så sur och vill inte vara social medan Mio sååååå gärna vill leka med en löptik.. blir inte så kul då.. så inställt istället.



Jaa fullt upp denna v, två kvällar denna vecka + helgen och sen jobba som vanligt dagtid, så du har rätt..blir nog inget träff denna vecka :)



hör av dig om azi ska plaska denna vecka så kanske kan om det är på förmiddagar.. kram

2010-01-17 @ 17:09:12
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Haha aa :D!



Jag hade också gjort allt för att rädda min hund. Jag skulle göra allt för min kanin med!

2010-01-17 @ 17:13:30
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: jennifer

herregud....fyfan...man blir ledsen när man läste.. Jag skulle gå mkt långt..Jag är också rädd för döden..Men utan tveksamt skulle jag göra allt och gå mkt långt för att rädda min Svea. Jag skiter i om jag blir allvarlig skadad eller något

2010-01-17 @ 17:34:55
Postat av: jennifer

och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag sprang från svea..jag skulle gå och hänga mig.. lIksom hur kan nån leva med samvetet..att skita i sin hund o räddade sig själv..fyfan!!!herregud.. det är för jävligt.. undra hur mannen mår ..

fan vill klå upp honom

2010-01-17 @ 17:36:27
Postat av: jennifer&svea

hehe..synd ni missade tåget.. vi stod o väntade på er..jodå jag sov bra inatt.. tog treo innan jag la mig.. ja det va kul att ses..riktig bra tag sen man sågs:)

2010-01-17 @ 17:40:26
Postat av: Anneli

Jag skulle aldrig lämna mina hundar. Det är självklart för mig att försöka rädda de också.

2010-01-17 @ 20:38:04
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag skulle gå i döden för min hund, så enkelt är det bara. Han är den som betyder mest i mitt liv!

2010-01-17 @ 21:05:08
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: jannica

Usch! Jag skulle göra allt för mina hundar, det är pga dom jag går upp på mornarna!



Norsborgs Hundklubb har Valplek varje söndag kl 13.00 dit alla är välkommna med sina valpar under 6 månader, och så är det gratis :)

Vi va där idag, och vi va tyvärr bara 4 pers och de va tydligen en tik som redan börjat löpa, så så himla mycket lek blev det inte :( Men ska ge det en chans till nästa söndag :)



Haha, ja precis, tyvärr så måste jag jobba och oftast är det kväll och helger och då behöver jag Peter haha ;P



Jahaa, var ifrån kommer du? Jag är finsk, men född i Sverige, båda mina föräldrar är finskar men har bott här sedan dom var ca 17-18 år...

Ja, jag ska nog ta tag i det där så jag vet iaf några vardagstecken eller vad man ska kalla det, Hej iaf :D

2010-01-17 @ 21:56:15
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: JooBoo

Fyfan! skulle satsa att rädda min hund!



sv, nja hästarna tar inte så mycket tid tycker jag. Pga har dom hemma på gården så det är mer lättare än ha hästarna i en annat stall. Men knepigt ibland när man vill åka bort så det är inte så lätt att hitta nån som vill komma hem till oss för att sköta om hästarna.

2010-01-17 @ 23:06:40
URL: http://jooboo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0