Ute på vift´med Azi och Adam


Bilden är från september -09. Vi gick även förbi där ställe idag, Ältadalen - dock vitt
med snö nu :) Azi ser så liten ut när hon är bredvid Adam. Ser lite komediskt ut.


Imorse kl åtta drog jag, Adam och Azi ut på en promenad runda Strålsjön med omväg som tog 1½ timme. Väldigt mysigt. Hundarna var jätte duktiga, jag var imponerad över hur mycket Adam har utvecklat. Han satt bredvid mig och var jätte fokuserad på mig och korven, när andra passerar med sina hundar typ 1 meter från oss. Bravo Nicke och Bella, som har jobbat väldigt mycket med Adam. Nu dricker jag te och tar det lugnt - hundarna ligger och sover gott nu.
Till eftermiddag blir det en till längre promenad :)

Synd att det inte inte finns hundrasthage här i Älta området, skulle vara perfekt att kunna släppa dom tillsammans. Speciellt när jag ej släpper Adam lös i skogen. Får väl ge ett förslag till Nacka kommun, sen vi några hundägare kan lägga ut lite pengar på en enkel staket runt, vad skulle vara problem?!

Kommentarer
Postat av: Patricia & Elwiz

Han verkar vilja basta för mamma ropade att han smitit in i bastun igen alldeles nyss haha! Det är dock svinkallt i bastun just nu så han kanske vill gå ut i snö egentligen? xD

2010-01-12 @ 10:27:14
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Ira

Jaa Adam pi stor... om du tycker Azi ser liten ut, så kan du tänka HUR LITEN Mio ser ut bredvid den jätten hihi.. jaa tycker py Bella o Nicke gjort bra jobb med Adam.



Jaa det e synd det ej finns rastgård där du bor så att Adam kan släppas lös.. kanske använda 30-50 m lina med Adam mså han kan "gå fri" lite mer??

2010-01-12 @ 10:43:08
Postat av: Malin

Nu har jag verkligen varit kass på att kommentera hos dig! :P Haft mkt irritationer här hemma då jag inte kommer ihåg mitt lösenord till hemsidan, så jag uppdaterar på min gamla blogg mestadels.



Här har vi fått inhandla ett täcke åt zilla, då kylan plågade hennes höfter. Men nu är hon nöjd och glad, kylan är ju borta:P Men täcket kan användas när det blir kallt igen, tack å lov!



Ser att du har nu olika raser du skriver om. En ras jag pi är intresserad av att läsa om är Sheltie, så jag bara väntar å väntar tills du skriver om dom :P



Hur har allt gått med azi och hennes träning? funkar bra? berätta =)



Kramis

2010-01-12 @ 10:45:14
URL: http://zillaochjag.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Hahah ja! Man har inte en lugn stund när han är vaken!

2010-01-12 @ 11:22:27
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Bella

hej allihop

och tack för de dina orden Ira och Linda.

Får Adam flytta hem till dig Linda? Han verkar ha det så himla roligt hos dig :)

Nää, jag skulle sakna honom alldeles för mycket!

Jag kan skicka med en löplina om du vill Linda? eller hade du en?

Inkallningen är sådär..Han lyder faktisk Nicke bättre än mig :0 Men oftast är han duktig och lydig.. Utan störning funkar det jättebra men med störning i form av annan hund t.ex. får han s.k selektiv hörsel :)



Vi har brukar gömma godis i lite allt möjligt, men vi har aldrig testat en sån :)



kram!

2010-01-12 @ 19:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0