Danmarks rasförbjud

Som sagt jag har varit i Danmark 5 dagar, är hemma nu. Innan resan har jag tänkt på; "Nu ska jag resa till ett land som avskyr kamphundarna, känns som jag stödjer landet genom att resa dit." Men ja, så kan man inte tänka.

Men när väl jag är där.. Öh, med min förvåning såg jag en Amstaff (eller nåt sånt av dessa iaf), UTAN MUNKORG. Jag blev så förvånad, den första hund jag ser i Danmark är en sk. kamphund som har förbjudits och har munkorgtvång, ÄR DEN UTAN MUNKORG... Sen under 5 dagarna har jag sett ungefär 100 st kamphundar och bara 20 st av andra hundraser. Så många sk. kamphundar det finns, mer än andra raser tillsammans. INGEN av sk. kamphundarna har munkorg, och FLERA ÄR LÖSA och GÅR FINT BREDVID ÄGAREN. Jag blev så förvånad och förvirrad.

Eller har rasförbjudet inte genomförts? - 1 juli börjar ju rasförbjudet, men det verkar vara ... Fiasko eller bryr ägarna inte om sig?

Kommentarer
Postat av: Carina

Skulle kunna tänka mig att hundägaran inte bryr sig, de lever väl på som de alltid har gjort.

2010-07-28 @ 21:16:28
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Carina

Det verkar ju som de inte bryr sig om det gör som det gör. Men vad blir koncekvenserna om man trotsar förbudet? Jag tycker lagen är helt kass, det är ägarens fel om hunden är aggresiv, jag hoppas verkligen inte Sverige förljer efter!

Ha det bra

2010-07-29 @ 11:29:06
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Helena

vad konstigt.Vet de som har munkorg och koppel på sina hundar,de är rädda att bli av med dom.

På egen risk man inte bryr sig om restriktionerna antar jag.

2010-07-29 @ 13:44:50
Postat av: Fanny och Melker

det var samma sak när det blev rökförbud på krogar och restauranger i Danmark, ingen brydde sig! :)

2010-08-02 @ 10:08:38
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0