Svalkan café vid Ulriksdal

Igår morse tog jag, mamma och Azi en morgons dopp vid en klippa på landet. Så fint, Azi simmade ut några gånger och hämtade dummyn. Skönt med svalkan av vattnet tycker hon. Efter 12 drog vi tre och hämtade min mormor och morfar. Vi åkte ut till Ulriksdals slottsområde, gick en litet promenad till fiket Svalkan. Rätt mysigt där. Sen besökte vi en stund hos mormor och morfar. Där somnade jag på en gång haha (har ej sovit ut efter NUL).

Azi fick sin första åksjukan idag (iallfall sen hon kom till mig), hon spydde när vi kom fram till Svalkan. Det är nog värmen och vi hade problem med bilen idag också, så resan blev längre än planerat (hade så kalrt AC på), men ändå värmer påverkar mycket. Stackars Azi.

På väg hem stannade vi vid Arkens Zoo i Solna, där hittade jag fyndlådan. Köpte en kong för 25 kr (210 kr), läder halsband 50 kr (270) kr och en mat/vattenskål för 10 kr.

På landet imorse.

Vid Svalkan.



Kommentarer
Postat av: Ira och mio

Härliga bad bilder. Azi syns skratta gott på bilden hon ligger på brygga eller ngt. Love her :) oj vilka fynd du gjorde i fynd lådan pi bra fynd! Vi e på landet just nu skönt fast händer mkt. Idag shoppa i uppsala i morgon åland med mamma på lördag loppis sälja saker hoppas jag tjänar ngt :) söndag hundens dag med dig. Skoj. God natt ska upp kl 6 i morgon. Puh men ska bli kul iaf. Kram

2010-07-16 @ 00:03:28
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vad härligt det ser ut när Azi står i vattnet. Sådana här varma dagar är det jätteviktigt att vara nära vatten. Jag har låtit bli att ta långpromenader nu, utan det blir flera korta istället.



Hoppas Azi mådde bra sedan och inte fick några sviter efter illamåendet.

2010-07-16 @ 21:17:43
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Carina

härliga bilder... Det var en bra fyndlåda du hittade :-)

2010-07-16 @ 22:00:18
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Carina

Härliga bilder! Synd att hon blev åksjuk!

Visst är det trevligt att fynda!

Ha det bra

2010-07-17 @ 10:54:15
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Fina bilder! Jäklar vilka fynd du gjorde på arkens zoo!

2010-07-17 @ 16:38:53
URL: http://www.lillaliam.se
Postat av: jennifer

tänkte på en sak.. vi pratade om det som hände azi igår..de tkan kanske va så hon fick åksjukan efter det va varmt därute och AC på..det är helt motsats...hmm..

2010-07-17 @ 18:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0