Cykel + simma + rosett

Tog en litet lätt lugnt cykeltur med Azi idag till Strålsjön, tar bara 10 minuter typ. Där var fullsatt med folk och barn, men vi badade utanför bryggan, gick jätte bra. Folk klagade inte alls, de istället tyckte det var så söt när Azi hämtade dummyn. Fan vilket bra område vi bor, badar där med Azi nästan varjedag - ingen har klagat! :)

Körde också ett tränings pass med Azi, simning alltså. Annars för det mesta lekte vi och kastade dummyn och hon simmade och hämtade. Dock i kopplat av respekt för folk.

En helt underbar dag idag! Sen på kvällen låg Azi utomhus på en filt och tuggade på en ben (dock ej den som hon reagerade på). Vi tvåbenta åt grillmat, perfekt avslut på en toppendag.

Senare under VM kvartsfinalen mellan Spanien och Paraugay kröp Azi upp till soffan där mina föräldrar satt. Trångt, men Azi bara lade sig där och njöt av deras närhet. Hon har väl saknat dom, då föräldrarna ej bor hemma i huset längre. De bor ute på landet i stugan, jag var tvungen och bo kvar här för jag jobbar och har 20 minuters buss till jobbet härifrån, så vi har bott själv i den stora huset ett par veckor. Men nu har jag SEMESTER! Så vi kommer vara på landet mycket :)


Hittade en fluga idag som min brorsa hade när han var liten, så testade jag runt hennes huvud, sååå fint rosett det blev. Uppskattas dock inte av henne, haha ;D


Kommentarer
Postat av: MiaLisaSofi

Du har en så vacker vovva :D

Va härligt för dig att det inte är någon som klagar när du kommer och badar bland barnfamiljer med din fina muskelhund! Håller verkligen med dig om att du bor i ett bra område. :)

Här, där jag bor, är folk så fördomsfulla så jag måste ljuga om att min flicka är en boxer/labbe blandis och det känns inte alls bra. :(



Mvh Mia & Amstaff flickan Dewi. :)

2010-07-03 @ 22:42:27
URL: http://mittlividetaljer.blogg.se/
Postat av: Callo

söt med fluga... mmmm

2010-07-04 @ 08:17:06
Postat av: Carina

haha vad gullig hon är i flugan. Skönt att ha sjöar så närmna där du bor, jag får köra 15 minuter till sjö och ca 5 minuter till stranden, det är helt ok :-) Skönt när folk inte blir irriterade utan att ni oxå fick vara där. Ha en härlig dag, kram

2010-07-04 @ 10:29:54
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Becca & Olga

Åhh så fin Azi blev i rosetten, vilket modelejon ;)

2010-07-04 @ 12:28:08
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Lenita

länge sen jag kikade in här=) jätte fina bilder!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0