Gladö Kvarn

Det blev ingen långis igår kväll, Azi var så sjukt död. Jag frågade henne om hon ville gå ut, somnade direkt när jag tecknade "ute". Ah, så lät jag henne vara å sova. 21.30 vaknade hon till och ville gå ut, så gick vi en runda på 20 minuter. Sen när vi skulle sova, åhhh- azi är världens sötaste - kröp sååååå tätt intill mig, för det är kyligt i sovrummet, så hon frös. Stannade där hela natten tills vi vaknade 10.00 imorse.

Azi var fortfarande trött imorse - så gick vi bara en litet runda på 20 minuter. Sen drog jag snabbt (1 timme) till huddinge centrum och handlade lite mat. När jag kom tillbaks igen så mötte jag en sovande Azi. Först till eftermiddag gick vi ut på en långpromenad. Gick längs stig vid Kvarnsjö och kollade en annan sjö som vi har aldrig varit där -Hacksjö, men sjön var inte alls fin. Höggräs överallt, finns bara en brygga dit, som är sönder. Vågade inte på bryggan.

När vi kom till stugan igen efter 2½ timmar tränade vi lite vänstervarv, finns lite mobbat filmsnutt. Men uppdaterar de en annan gång, det funkar ej hos youtube nu :(

Spårningen körde vi också - så klart. Azi spårade väldigt lugnt och fint. Trött efter 2½ timmars promenad.

Mysfaktor igår kväll.

Kikade in på zoo i centrum idag, men hittade inget intressant. Förutom en
kanin som liknar min Stampe förut.

Promenix...

Kvarnsjön vid min stuga.


Kärrtorps gård



Så var vi framme vid den skumma sjön, Hacksjö. Vågade inte gå fram på bryggan.

Nån vill varna ordentligt :)

Vid skjutbanan - snö?!

Åter vid Kvarnsjön, Azi poserar så fint.

Måsarna blev livrädda för oss, även om vi gick på en annan brygga typ 70 meter från dom.

Lek vid sandhögar.


Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

<3 Azi riktig tröttis igår o idag men skönt ändå så hon sov bara medans du var i Huddinge..

Kul se lite av Gladö kvarn utan snö :) hoppas vi får komma o hälsa på i sommar så man får se sommaren där oxå som säkert e mkt vacker även om det var jättefint i vintras :-)kram från oss



2010-05-08 @ 00:14:08
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Carina

Det är nog den friska luften ute vid stugan som tar slut på Azi :-) Vilken härlig dag ni haft, jag vill oxå ha en stuga...

2010-05-08 @ 11:40:11
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Malin

Ja, jättekonstigt att hon inte visste. :P Men tror inte hon bott i tyresö så länge heller..

Jaa det var helt okej i sthlm =) Vill tillbaka haha =)



Men grymt sugen på en helg med hundträff, känner ju inte så många här i stan som ja kan vara med. Du får ordna en så kan jag å Zilla komma ner =) hehe

2010-05-08 @ 11:43:50
URL: http://zillaochjag.blogg.se/
Postat av: Anna

Så härligt att vara på landet och koppla av =) Det verkar vara ett jättemysigt ställe, hög mysfaktor hihi. Fin fina bilder med =) Hehe lite tufft med en rottis på soptunnan ;)

2010-05-08 @ 20:41:36
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0