Här har ni nåt att läsa under tiden vi är på jobbet

Skriv om din ras + Blogaward

Skriv om din ras
Renrasig American Staffordshire Terrier

1 Vilken pälsvård behöver din hund? Fäller den mycket?
Borstning ibland med schäferkarda. Javisst, faller året runt, men några perioder faller hon extra mycket. Det är alltid vitt här hemma och på våra kläder.

2 Vilka aktiviteter gillar din hund? Vilka gillar den inte?
Spåra, sök, dragning, springa, lydnad och lek är hennes favoriter. Simning är något hon inte tycker om. Men förra året simmade hon självmant in i sjön och hämtade pinne, så liiiite kanske tycker hon om.

3 Hur är din hunds hälsa?
Sund och kry. Förutom höfterna och hudproblem.

4 Vaktar din hund dig eller saker?
Hon vaktar huset. Och gården på landet.

5 Hur är din hund att träna med?
Hon är arbetsvillig och pigg.

6 Hur är din hund mot människor?
Hon är lugn och snäll mot människor. Bryr inte så mycket om dom som förr, tack och lov för det. Förut skulle hon sticka och hälsa på alla.

7 Hur är din hund mot andra hundar?
Snäll och funkar ihop med alla möjliga hundar. Det är andras hundar som inte funkar med henne, inte tvärtom.

8 Vad tycker din hund om skötsel?
Hon står still, ibland försöker hon vägleda mig med bus.

9 Är din hund kelen?
Värsta kelsjuk.

10 Håller din hund sig nära dig när ni är ute och har ni bra inkallning?
Ja, hon håller sig nära mig och kommer på inkallning upp till 100% kan man säga.


11 Skäller din hund mycket?
Nej, hon skäller aldrig förutom om någon kommer in genom dörren. Till och med om det är jag. Hon skäller det första med synen hon ser nån figur liksom, inte vem.

12 Är din hund rädd för något; i så fall vad?
Nej, inte vad jag vet eller tänker på...

13 Vilka fem ord skulle du använda för att beskriva din hund?
Familjens clown, underbar, trofast, arbetsvillig och livsnjutare.

14 Tycker du att din ras verkar ha några särdrag jämfört med andra raser?
Nja...

15 Vad var lättast att lära din hund och vad var svårast (som ni kanske inte har lyckats med än)?
Hon är mycket lättlärd och den svåraste var... Ingen aning.

16 Var rasen som du trodde innan du skaffade den? 
Jag kunde ärlig talat typ inget om Amstaff innan jag skaffade henne. Men det gick ändå överförväntan vilken super ras det är.

17 Hur länge kan din hund vara ensam?
Vet inte exakt timmar. Har inte testat det. Och vill inte det heller.

18 Har din hund mycket jaktinstinkt?
Ja, det hade hon förut - all djur skulle jagas, men nu stannar hon hos mig.

19 Vilka egenskaper tycker du att en ägare till din ras bör besitta?
Extrem aktiv hundägare kräver verkligen om man äger en Amstaff, man ska spendera flera timmar om dagen och aktivitera hunden både hjärnan och fysiskt. Stora hundskunskaper och hundvana. Stort hundintresse och viljan åka ut och träffa andra hundar, då det är viktigt för en Amstaff att få socialträning tidigt.

20 Kommer nästa hund bli av samma ras?
Kanske inte direkt nästa hund, då tyvärr jag har inte hittat nån Amstaff kennel som jag kan tänka köpa en hund från. Men nån gång i mitt kommer jag garanterat ha en Amstaff igen.

Blogaward

1. Jag har värsta klaustrofobi.
2. Jag har gått 15 år skolan i mitt liv. (Grundskola 10 år + gymnasiet 5 år).
3. Jag kan inte leva utan coca cola.
4. Jag har blivit felaktigt behandlad/dömd av tingsrätt. Thomas Bodström har hjälpt mig.
5. Jag har gjort 13 hål genom huden i min kropp. Och fler är på väg.
6. Jag har alltid nummer 11 när jag spelar sport (oavsett vilken sport).

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh nummer 11 är mitt nummer också, det har jag alltid haft i alla sporter och det är och kommer alltid vara mitt turnummer!

2010-05-19 @ 08:05:05
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad kul att få veta lite mer om dig och Azi :-) Hoppas ni får en bra dag på jobbet.

2010-05-19 @ 12:27:14
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Filippa & Ester

Jo, jag åkte inte till BK igår, då du frågade mig samma dag. Dagen innan (måndags) var vi en stund på NBK och tränade tävlingslydnad. Eftersom jag inte kunde igår var att det var dagen innan provet och då ville jag ju plugga - som sagt. Men nu har jag gjort mitt prov och har mkt mer tid, och då kan vi bara hitta en bra tid att åka + träna. Jag gillar inte att ljuga, och det var vad jag menade - och svarade ju ärligt. Hoppas inte du missförstod mig. :)

(Gåtan var att det var en formel på en kolvätegrupp (kemi) och att gruppen heter ester...förstår du nu vad poängen med gåtan var?)

2010-05-19 @ 17:57:17
URL: http://estertheboxer.cybersite.se
Postat av: Anna

Det var intressant läsning! :)

Oh, vart har du piercingar?? Har 3 st jag, har tidigare även haft ögonbryn, läpp och tunga, men de är ute nu. :)

2010-05-20 @ 09:36:57
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: jannica

Va roligt att få lära känna dig och Azi mer! :)



Vart har dina piercingar? :)



Tack!!

2010-05-21 @ 21:37:22
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0