Hur gör man kycklinghjärtan som godis till hund?

Jag har slutat och handla sådana hundgodis från affärer - då jag anser de finns för
mycket färgämnen och är kemiska. Föredrar de naturliga som färska kycklinghjärtan.
Köpte sådana för nån dag sedan och gjorde godis igen.

Färska kycklinghjärtan.


Man kokar först livligt ungefär 10-15 minuter tills de är genomkokt.


Sen skär man i små bitar, hur stora bestämmer ni själva, ni kan också
inte alls skära om ni vill ha hela hjärtan kvar.


Lägg utspridda på en plåt, och ha ugnen på ca 150grader ungefär 30-40
minuter när ni tycker att färgen har blivit mörka.


Ta ut och låt den torka ut till hårda bitar. Jag vet inte hur länge det tar.
De känns lite kladdiga, så jag låter den torka tills den blir torr, kan ta
några dygn.


Kommentarer
Postat av: Patricia & Elwiz

Det är ju perfekt att ni matchar varann så bra :D!

2010-05-23 @ 09:02:00
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Cissi

jag brukar köra samma med blodpudding. nyttigt och Skillz älskar det. ska nog testa kycklinghjärta också, bra tips. :)

2010-05-23 @ 10:22:09
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Anneli

Det ska jag ta och prova. Jag har bara provat med lever tidigare. Tack för tipset.

2010-05-23 @ 10:53:41
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Anna

Oooooh, gottis!!! :) Vad kostar kycklinghjärtan att köpa, och är de lätta att få tag i?



Tora är helt återställd, hon fick en mindre dos kortison igen på kvällen innan vi skulle sova då svullnaden inte var 100% borta, enligt veterinärs rekomendation. Tror inte att man sett svullnad om man inte känner Tora, så det var inte mycket!

Men nu som sagt är hon helt bra igen, och vacker som en dag! :)



Inte kul! Kan det vara mygg/knott hon reagerar på?

Kommer ihåg när Axa var liten bebis så reagerade hon ganska ordentligt på myss o knott, men det gick över till hennes andra sommar tack och lov.

Litet tips!

Smörj med hydrokortison, det lindrar klådan och då det är lite steroider så brukar utslag kunna försvinna. Man ska dock vara försiktig och inte använda det stup i kvarten då hunden kan bli resistent mot det.

Använder jag vid större, kliande myggbet/insektebett på både mig själv och odjur. :)



Oj, ja det var ett ordentligt arbetsschema!

Nu verkar det iaf som Azi inte har ont? Tycker du är superduktig som lägger ner den tiden Azi behöver, inte alla som skulle gjort det!

Så skönt att ha nån att vända sig till när man behöver, nån man kan lita på.

När Trassel hade urinstenar så visade inte heller han smärtsymptom, så jaghåller så jäkla mycket med om den där texten du la in om att hunden inte gärna visar att den har ont!!

Hur masserar du Azi?

Jag masserar ju Trassel varje dag nu, och tycker iaf att han blivit bättre. Han får inte gå i trappor eller nån annan stans där det är för ansträngande, inte ännu iaf.

Glucosamin får han dagligen, sen kanske 3 månader, ger du sånt till din Azi?

Funderar på om Trassels patella luxation kan försvåra för mycket kroppsarbete, ska göra mig för med nån som vet.

Just nu finns inga pengar till undersökning, så vi kör som vi gjort den senaste veckan.

Han verkar ändå lite bättre, han skriker inte och ömmar heller inte - bara ibland.



oj oj, se där vilken lång kommentar detta blev, hoppas du orkar läsa igenom! ;)



Ha en kanon söndag!

2010-05-23 @ 11:05:32
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: jennifer

wow.. ska absolut testa det.. gjorde blodpudding godis förut_:)

2010-05-23 @ 12:22:52
Postat av: Filippa & Ester

- Mums! hälsar Ester... Var köpte du dessa små hjärta? I vanliga matbutiker, såsom ICA eller?

2010-05-23 @ 16:38:16
URL: http://estertheboxer.cybersite.se
Postat av: Carina

Har aldrig testat att göra godis av kycklinghjärtan. Håller verkligen med dig att det är för mycket tillsatser i det man köper i affären. Ska testa att göra själv. Var har du köpt dom? har nog aldrig sett dom i någon affär, fast det är ju klart jag har ju inte kollat efer dom innan :-)

2010-05-23 @ 19:43:19
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Melodie

ser så för jävla äckligt ut men.. de är då ju helt klart bättre än godisar som innehåller dåliga ämnen..

2010-05-24 @ 12:46:47
URL: http://highdoldace.blogg.se/
Postat av: Nicole

ser riktigt grisigt ut men såklart det bästa, jag brukar göra så med blodpudding.

Var köper du hjärtan någonstans? dyrt?

2010-05-24 @ 13:54:59
URL: http://nicoleochalfons.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Smask! ;)

Nja det var väl främst det faktum att Olga inte tyckte JWB var så gott. Det gick att äta om man var riktigt hungrig men jag vill ju att hon ska äta något hon tycker smakar hyffsat bra iaf.

Synd, tyckte det verka bra, sen gilla jag de små påsarna :D

2010-05-24 @ 19:59:38
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: jannica

Åh va duktig du är! jag gjorde lever godis för några veckor sedan, men det där är nog lite för magstarkt för mig, jag klarar nog inte av att göra dom där hjärtarna.. :P



Ja det är jätte fint där ute, lovar att ta med kameran nästa gång :D

2010-05-26 @ 13:17:12
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0