Simträning i Sandasjön

Idag har Azi varit med mig på jobbet, sov för det mesta i korgen med en griffon Mårten.
Efter jobbet drog vi till Sandasjön för att känna på vattnet, om det är tillräckigt varmt att börja sitmträna henne. Wie, ja vatten var hur varmt som helst!

Azi simmade 2 minuter idag med 3 pauser. Azi simmade på fint och gick snällt in i vattnet med mig. Inga protester, kanske hon tycker det är kul, hoppas, hihi.

Nu kör vi för fullt med simträningar framöver över hela sommaren. Ser fram emot det! :)


Kommentarer
Postat av: Ester

Idag hade min lillmatte en kortkort simträning där hon tog årets första dopp i sjön. Jag vågade inte riktigt, så jag nöjde mig med att tassbada (och även "magebada"). Kanske kan du lära mig hur man ska kunna våga ut i det blå?

Kram!

2010-05-20 @ 22:22:29
URL: http://estertheboxer.cybersite.se
Postat av: Anonym

Kanon! Låter ju jätte bra! Badade du med henne idag oxå? Tänkte direkt kallt vatten? :) men det här ju varit sol flera dagar nu så säkert varm vatten då. Härligt!

2010-05-20 @ 23:05:09
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: EA

Synd att du inte kunde komma på söndag, men det är bara säga till så kan du få komma en annan dag!



Trodde vi svarade på pensionat priset sist.

Dag: 200:-

Pensionat: 250:-



Snor din lista, men länkar till din blogg, hoppas de är ok?! :)

2010-05-21 @ 07:22:18
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: jennifer

lustigt, jag har pi planerat att simma med svea i sjön..Läste en blogg där tjejens "simtränare" till hennes hund har sagt det är bra träning.. Tänkte testa..men tipsa gärna lite..Vill ej göra fel så det skadar sveas muskler eller något..Jag vet man ska stretcha efteråt..men hur blir det med innan? Det är ca 20 min till sjön..sen tnx 20 min.. så det är väl lagomt uppvärmning? svara gärna..Har aldrig "vattengympat" svea...Men tänkte det skulle va skitbra för hennes muskler o allt!:D

2010-05-21 @ 11:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0