Simträning i Strålsjön

Helt underbar väder - och så är jag ledig. Jobbar bara mån-tors. Vi började dagen med att sola en timme förmiddagen i trädgården. Sen var det dags att ta skogspromenad till Strålsjön. Skugga och svalt i skogen. Azi var jätte duktig idag, följde med mig lite mer självmant idag in i vattnet alltså och började simma själv. Kanske för vattnet var HUR VARMT SOM HELST - SOM BADKAR!

Azi simmade 1,5 x 1 x1 = 3,5 minuter. Proud!

Sen självklart ska hon springa och rulla i sanden, så jag gick hem med en ursmutsig hund. Hennes belöning efter simningen är lek med den röda dummy som även flyter.




Har även ordnat upp Azis saker ordentligt i källaren, så jag inte har de i lådan och sakerna försvinner så lätt då. Sakerna som jag sätt upp andvänder jag oftast, andra saker får ligga kvar i lådan då jag inte andvänder dom så ofta.


Till vänster WP sele å nomesele. Joggning å promenad sele. Spårsele å spårlina. Tre koppel å utställningskoppel å en retrieverkoppel. Lydnadshalsband, utställningshalsband å kejdahalsband å namnhalsband.

Nu tuggar hon en grisöra i trädgården, så ska gå och göra henne sällskap i solen.

Kommentarer
Postat av: elsa & emma

Haha, ja det börjar bli endel :P, men det är så himla spännande att se om man vinner :D

Kul med det där med simningen, är det redan så pass varmt? Längtar efter att ta med Elsa till någon fin sjö i sommar, men behöver införskaffa en flytväst tror jag, allt blir ju så mycket säkrare då. Azi passade fint i sin flytväst :)

2010-05-21 @ 17:39:16
URL: http://elsahedlund.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Åhh, härlig dag idag py med bad!



Azi ser för rolig ut på den bilden där hon rullar sig i sanden..sötnos!

Trevlig helg!

2010-05-21 @ 18:24:08
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Carina

hihi ser skönt ut när hon rullar sig i sanden. Vad bra ställe att simma på. Du kanske oxå tar dig ett dopp :-) Vad skönt att ha långhelg och nu när vädret är så fint oxå. Hoppas ni får en härlig helg

2010-05-21 @ 19:44:33
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Patricia & Elwiz

Taack :D! Ja jag älskade armbandet, fick ju vara med o välja ut berlocken och allt men den var inte färdig graverad fören den 15 maj sen skulle den skickas upp hit så den kom ju rätt lägligt till min födelsedag :).

2010-05-21 @ 21:02:18
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: emelie

vi skulle också ha simmat idag men det började såklart åska. :( men imorgon hoppas jag på bättre väder! hihi, tur att korthåriga hundar är ganska "lättstädade"! ;)

2010-05-21 @ 21:34:14
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Anna

Åh så härligt ni ser ut att ha haft! :) Hihi ungefär sp där har vi oxå hemma, några krokar med det allra viktigaste på. Det fyllt dock ofta på ocyh blir överfullt då jag tycker om att variera koppel/halsand ;)



Okey, då är jag med! Kanon att du håller igång så mycket när hon har dåliga höfter, vet många som blir rädda för träning och låter hunden "vila" mest hela tiden - vilket så klart är urdumt! En hund med dåliga höfter behöver i regel mer muskler än en hund med bra höfter så de ska kunna "hålla ihop". :)



Tora har aldrig reagerat så där på nåt förr, så jag hoppas att det var en engångshändelse.

Misstänker jordgetingar eller liknande då hon reagerade lite ute och att svullnaden kom sen.

Isag är hon helt återställd tack och lov.

Vår Axa blev stucken under ögat av en geting här en gång, och stackarn svullnade massa massa hon med... Dick dock över! :)



2010-05-22 @ 08:26:41
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: Cissi

härliga bilder! :) här simmar vi också för fullt. :D

2010-05-22 @ 11:54:01
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0