Azi sprang bort!

Puh, kom ganska nyss hem från skogspromenaden med Azi. Promenaden blev inte som jag tänkt mig, Azi sprang faktiskt bort! 15 minuter var hon borta, herregud vad jag grät på en gång! Jag tänkte hon kanske hade sprungit hem för hon var hungrig och ville ha middag kanske. Så jag skickade sms till brorsan att han skulle ÅKA HEM NU PÅ EN GÅNG OCH KOLLA om Azi var därhemma. Medans stod jag och väntade mitt i skogen! ... Tänkte på det värsta; vi var vid sjön - Azi kanske hade ramlat i sjön och drunkat. Eller om hon sprang hemåt så blev hon överkörd, för man måste passera en väg hemåt. Ja massa tankar dök upp... Brorsan smsade efter en stund och sa att Azi inte var hemma. Så jag tänkte hon kan vara död ... Det var så hemskt! Men efter några minuter helt plötsligt såg jag Azi hoppa bland i lågbuskarna i KÄRR! Azi var genomblöt och såg ganska rädd ut, hon hade nog sprungit vilse själv när hon hoppade in i kärren. Jag ville bara skälla på Azi samtidigt krama om och pussa henne!

Tur att det var bara "DET". Hon brukar inte försvinna sådär, så hon hade nog sprungit vilse själv. Förra gången hon var borta var för 4 år sedan så var hon borta i 30 minuter.

Men promenaden var mysig ändå och det tog 50 minuter. Azi hade full med energi, hon var hemma idag från mitt jobb. När vi kom hem fick hon göra några hjärngympor. Nu ligger hon under en filt i hennes korg och sover. Igår och tisdags var hon med på jobbet :)

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Åhhhh jag skulle oxå bli skiträdd.. skönt hon är välbehållen och fortfarande kvar i skogen och inte sprungit ensam på vägen eller ngt liknande.. kram på er!!!

2010-10-08 @ 09:39:59
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja inte kul, man hinner tänka alla möjliga tankar. Bra att det inte hände något!

2010-10-08 @ 10:12:59
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Cissi

fy vilken panik! Skillz sprang bort en gång, var borta i 10 minuter. han betedde sig precis som Azi gjorde, måste ha sprungit vilse eller för långt utan att själv tänka på det. otäckt :(

2010-10-08 @ 15:16:24
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Anna & Nova

Vilken tur att Azi kom tillbaka välbehållen! Man hinner tänka mycket den tiden hunden är borta och det känns som evigheter har gått när hunden kommer tillbaka även om det bara har gått en liten stund.

2010-10-08 @ 19:32:25
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Anneli

Vilken tur att du hittade Azi till slut. Jag hade reagerat likadant. Av någon underlig anledning så tror man alltid det värsta. Jag vet hur det känns, Summer stack iväg i Judarskogen ute i Åkeshov en gång. Jag sprang omkring och irrade jättelänge. Som tur var så hade hon gått tillbaka samma väg som vi hade kommit.Så jag hittade henne vid Hundstallet. Där stod hon och skällde på två damer som var ute och promenerade.

2010-10-08 @ 20:27:08
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Elons matte

Vilken tur att du fann Azi...

jag skulle bli lika rädd som du om Elon försvann. man hinner att tänka och se det värsta framför sig och det blir ju extra jobbigt när Azi inte hör heller, för det hjälper ju inte att ropa och du hör henne inte heller. Samtidigt som man blir superglad att man hittar dom, så blir man arg också. Chockad liksom....

Skönt att det gick bra iallafall. Hon kanske fick upp ett spår eller vad tror du själv hände ?

2010-10-08 @ 23:50:31
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0