Träffade min vän Ester! /Azi

Idag kom Filippa och Ester hem till mig och så drog vi ut till Erstaviks skog/fält på en gång. Där lade vi varsitt spår och en appellspår till Ester. Azi fick en lekspår på fältet, där Azi sprang lös och sökte upp leksaken. Hon hittade leksaken, men var inte så intresserad av att ta upp leksaken, så det får bli godis nästa gång :)

Spåret i skogen för Azi gick mindre bra idag. Hon var väldigt okoncenterad i början och tappade massa. Fick upp annat spår och ville åt annat håll. Jag med min tålamod visade henne tillbaka till hennes spår, så  slutet hittade hon spåret bra och ledde till målet bra.

I skogen släppte vi hundarna lösa och de sprang så snabbt och lekte med varandra. Härligt och se som alltid, Azi var lycklig och hade jätte kul. När vi kom hem efter 3 timmars promenad och träning så var Azi trött och sov gott. Jag och Filippa gjorde en god middag och snackade massa hundsnack. Mys! Vi sover nog gott hela natten och samlar krafterna tills dagiset imorgon. Långdag 9-18.

Godnatt, nu ska vi sova djupt som de sjusovarna :)

Azis tokiga kompis Ester ♥


Kommentarer
Postat av: Kompisen Ester

Tack själv för idag! Lillmatte sa att jag var ibland lite för kaxig mot dig... vet inte vad för skit hon babblar om! Hoppas vi kan göra om det här snart igen. Kram på dig, tanten!

2010-09-14 @ 00:24:14
URL: http://estertheboxer.cybersite.se
Postat av: PS

Vi hör av oss när vi vet! :)

Fint halsband med Azi's namn på, de röda på ett inlägg längre ner.. vart finns det sånna? :)

2010-09-15 @ 07:28:12
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: Cissi

vilken härlig bild! älskar boxrar, de är så otroligt charmiga och verkligen en klass för sig. :P

2010-09-17 @ 09:00:56
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Peter Strömdahl

Hej!

ÄR dödsimponerad av dig och din hund.

Väldigt fint o se!



:)

2010-09-23 @ 09:40:31
URL: http://akelas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0