Strålan & Erstavik idag!

Imorse vaknade vi pigga och glada vid 8 tiden. Så drog vi ut på 1½ timme morgonspromenad i skogen. Där var Azi lös och nosade runt i den färska morgonsdoft. Hundarna fick jobba för sin frukost i skogen, söka maten på marken alltså, och de hittade varenda kula :)

Efter lunchen var det dags och visa Tyra Erstavik. Azi var jättetrött och så orkar hon inte hänga med på cykeltur. Jag och Tyra drog ut själv med cykeln och mötte upp Ester och Filippa som kom med cykel från Saltsjöbaden. 

Vi cyklade runt lite till den stora fältet. Tänkte släppa hundarna på fälten, men då kom en gubbe med "ERSTAVIK" på kepsen och sa att vi inte fick vara där, vi fattade ingenting. Vi har ju varit där miljontals gånger i årtal. Men så cyklade vi surt därifrån till en annan äng som är mer "gömd". Där släppte vi hundarna, Tyra hade sele och 30 meters lina. Jäklar vad fart det var på Tyra - men hon hade koll hela tiden och kom självman till mig flera gånger och kom blixtsnabbt på alla inkallningar. Skönt! Jag och Filippa tittade för mkt på hundarna så vi glömde och fota! :/

När vi kom hem efter 3 timmar, så var Azi fortfarande trött och ville sova. Men vi drog ut på en promenad och när vi kom tillbaks sov Azi igen direkt. Hon får spara krafter tills imorgon, har hundplaner :) Nu har jag trötta hundar här hemma, lugn och ro ikväll!

Bilder från morgonspromenaden.


Lite bilder från Erstavik, slutet då kom vi på kameran.

Kommentarer
Postat av: Becca & Olga

Har glömt bort och förstod inte riktigt. Är det den nya som är Tyra, kommer ta ett tag innan jag lär mig :D hihi



Ja hon är röntgad med A-höfter, men är ju såklart orolig att det ska vara ngt allvarligare än streckning, typ pålagringar. Men jagar nog upp mig, tror det är en streckning och hoppas det är det med :D

2011-04-15 @ 21:35:39
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

SV: Vi lärde känna varandra på Rikslägret som SHU (Svensk hundungdom) anordnade förra året ;)

2011-04-15 @ 21:58:04
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Bella och Chica ♥

Åh vad härligt det låter! :) Väldigt konstigt dock att ni inte fick vara på åkern.



Älskar verkligen din blogg lär jag säga! ^^

2011-04-16 @ 14:37:11
URL: http://flappy.blogg.se/
Postat av: Lotta Nygårds

Hejsan!! Vad kul att du hittade den tiken, har följt henne på blocket och jag har varit i kontakt med de "hundcentret" hon var på. Himla glad blev jag nu när jag såg att du har henne!



Leias arbågar är de inga problem med, utan de e något knas i bak. Benet eller rygger typ. Ja jag hoppas Jörgen hjälper mig.



Dragsele ja, jag har från björkis. Jag special beställde en sele från de och de blev inte dyrare alls. Och den passar Leia perfekt! och de sa att jag kunde skicka tillbaka om den blev fel så skulle de sy om den :) Så jag är super nöjd. Så hör av dig till de så hjälper dom dig. Kul att du ska börja köra drag :D



Kramar

2011-04-16 @ 16:40:12
URL: http://www.lottaoleia.hundbenet.se
Postat av: Elin

Det är jättesvårt det där, eller det har varit för Enso iallafall, men det ha gällt att belöna för minsta lilla. Inne har jag inte haft några problem, men ute så först har jag låtit honom sitta, eller ligga på kommando korta stunder och belöna. Eller belöna när han bara är runt mig och är tyst. Det har tagit lång tid för att få det fram till att han är så pass avslappnad som han kan vara nu, självklart så är det gånger det inte fungerar också.



Men vi har kört mycket att vi bara har stannt och stått stilla, på massa olika tider/platse. Blir ju tyvärr att man ofta bara går eller rör på sig hela tiden, men viktigt att stanna upp ibland. Så det är bara att kämpa på! Det fixar ni! Du är ju så duktig på att träna.

2011-04-16 @ 20:02:49
URL: http://colliegrabbarna.blogg.se/
Postat av: Helena & Irwin

Lilla Azi,tiden börja komma ikapp henne.Irwin är likadan.Han vill ut men han kan inte gå för långt (läs en timme) för han blir stel i benet och har ont.Rätt jobbigt att lämna honom hemma när Tingeling ska ut,men hon behöver ju röra mycket på sig.

2011-04-17 @ 10:13:43
Postat av: Bella och Chica ♥

Sv: Haha, ja, enda snöfläcken som finns hittar de på ;)

2011-04-17 @ 10:29:04
URL: http://flappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0