Årets första cykeltur med Azi

Igår cyklade jag och Azi till Tyresö Centrum genom Storkällans kyrkogården för att handla lite på Djurmagasinet, bland annat frysta märgben för 35 kr per kg. Azi sprang bredvid duktigt, vi cyklade väldigt lugnt och efter Azis tempo och det gick jättebra. När vi kom hem fick hon lammkött/ben.

Igår bitti var Azi otroligt trött, extremt trött. När jag klev upp så sprang Azi iväg till min mamma och lade sig bredvid henne. Hon ville inte gå ut! Hon var hemma igår, jag hade planerat och ge henne vilo under dagen och det behövde hon verkligen. Gillar onsdagar för jag jobbar bara 10-15, weeii!

Och så idag är hon extremt trött också, hon trodde inte att det var sant när sängen vibrerade (av väckarklockan) vid 5, när vi gick ner till köket, sprang Azi upp fort som möjligt igen. Vet inte om hon är i min säng igen eller hos mina föräldrar, hah! Ska kika snart :)

Kommentarer
Postat av: EA

vi ska också ta fram våra cyklar och cykla såfort pensionat hundsantalet har minskat! :p Whisky's favorit syssla! :)

2011-04-07 @ 07:34:42
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: martina

söt med morgontrött hund ;)

2011-04-07 @ 07:46:25
URL: http://wifemarran.blogg.se/
Postat av: Quila o Ronja

Klart hon är trött! Bli väckt så tidigt, hihi

Härligt när man kan ta en cykeltur igen.

Ha en bra dga

Kram

Susanne

2011-04-07 @ 10:49:58
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Helena & Irwin

Äldre hundar blir ju trötta snabbare,och behöver mer vila ,det har jag märkt på Irwin.Han vill vara med,hans hjärna säger att han kan busa som han vore 4 år,men hans kropp säger nej.Lite sorgligt att se hand ledsna min när han inte kan hänga med som han brukade.

2011-04-07 @ 15:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0