årets sista inlägg; jag å hundarna åker iväg idag å firar nyår annanstans ifrån stockholm!

väldigt dåligt bloggande under december månaden - men vi har haft jättebra december; det har bestått av en massa långapromenader i tyresta, älta, erstavik, stan, massa andra ställen och i göteborg! sen har det varit en hård träningsperiod för tyra - massa dragweight, cykel/kickbiketurer, inkallning- och bus träningarna, stresslekar och kunna ha OFF knappen, tricks; ja massa träningar har vi tillbringat nästan varjedag, dock med vilodagar självklart.

(
har uppnått ett mål med tyra! det går och ha henne lös nu här i bostadsområdet , alltså man har vanligt koppel på henne men har den på marken. så på något sätt ändras min energi och tyra håller mer koll på mig och vi får bra kontakt och har kul ihop. håller jag i koppeln så ändras energin, pga jag ser koppeln som säkerhet och blir mer slapp i kontaktträning i undermedveten. det märks tydligt. jag så glad att jag har uppnått det här nu, förut sticker hon på en gång om jag råkar släppa koppeln liksom).

azi mår utmärkt, förutom ett problem med hennes vänstra öga, tror det är torrt där. så har man sprutat med koksalt vatten. vissa dagar är den jätte bra, men vissa dagar kan hon knappt öppna ögat. återstår och se ett par veckor, blir det inte bättre så blir det vetten besök. men annars är hon väldigt fin i kroppen och mår jättebra. piggare för varjedag känns det som :)

2011 har varit mycket berg och dalbana år. vissa perioder är det helt underbart, vissa var jättedåligt. men nu blir det ändring under 2012, det ska bli hela bra år! har planer! - inlägg om planerna kommer småningom.

togs när de va en fin solig vinterdag. argh, nu är de grönt. grön jul & grön nytt år. weii! - *not*


Kommentarer
Postat av: Pea

Härligt att du nådde en mål med Tyra :D

Alltid kul att se ens hund utvecklar :)



Jadu, hon har verkligen vuxit men tycker att hon är fortfarande rätt liten :P

Hehe, ja ;) Justde, hur länge varar skendräktighet?



Och ja, det ska bli spännande och se hur hon regerar.. Hon skällde och morrade iaf när några tände fyrverkeri för en stund sen..

Regerar hon negativt imorgon, får jag stanna hemma med henne och ha musik på - Läs, lite högt musik och leka en massa med henne, förhoppvis bryr hon då sig inte om fyrverkeri.

2011-12-30 @ 18:31:55
URL: http://misssoderberg.devote.se
Postat av: Anneli

God fortsättning på det nya året!



Vad roligt att det går så bra för Tyra. Jag tycker du har gjort ett jättebra jobb med henne. Hoppas Azis öga snart blir bättre, så du slipper gå till vet.

2012-01-01 @ 19:37:32
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Malin och Dylan

Åh, det finns så mycket fina promenadstråk där du bor. Det finns inte så många ställen i nacka som man kan släppa hunden på tycker jag!

Jag vill inte ha Dylan lös nästan allt. Dels för att han gärna jagar (har han börjat med efter att han fyllde ett) och så springer han som en vilding i skogen så långlina efter vet jag inte om jag vågar ha ifall den skulle fastna.

Typ såna där öppna delar med fält finns det liksom inte vid ektorp och allt runtomkring är ju i princip naturreservat. lite synd!

Hur är dina hundar med andra hundar? Funkar de bra? kanske kan träffas någon gång och låta dem få springa:)

2012-01-05 @ 10:11:56
URL: http://www.hundendylan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0