Snökaos + vargar!

Mysigt och sitta inomhus med te och morgonrock och titta ut i snöovädret. Azi borrar sig under filten på soffan och gömmer sin ansikte helt, värme värme värme säger hon :) Jag kan inte ta mig till jobbet idag, (skulle annars jobba mellan 9-11 bara), inga bussar går i hela Stockholm fram till 10, men vem vet, så det blir ingen arbetsdag för mig idag. Hoppas det inte hindrar min resa senare på dagen! Blir sur annars!

Azi ogillade att gå ut i trädgården nu på morgonen, snön går ända upp till magen nästan, eller mer faktiskt, haha. Ska ta ut på en stormig promenad snart, blir nog en kort runda bara. Azi skyndar nog sig hemåt, min lilla sötnos!

Med tiden har jag ju blivit mer och mer intresserad av vargarna. Har lärt mig massor och det är väldigt intressant med vargarna som är grunden av hundar. Så hittade jag en video HÄR, en mysig video - samtidigt man kan se tusentals beteenden, man blir så fascinerad över hur vargarna (och hundar) komminucerar med varandra. Dessutom nu har jag börjat veta mer och mer vad jag vill göra i framtiden, som yrkes och av mitt stora intresse, ja!

Jag och en av kolmårdens varg april 2009.


Även har jag nu beställt en byxa som jag länge velat ha, så slipper jag ha mjukisar när jag är ute med Azi. Istället en sån riktig hundbyxa!, med fickor och allt. Tog så klart grå/svart färg, för att de ska matcha mina svarta hundjackor. Ser fram emot å hämta den på posten om några dagar!


Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Åhh, vill också ha!



Förresten, du som är duktig på raser va med i tävlingen - Gissa rasen! :)

2011-02-11 @ 10:04:05
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: S@tu

Nu när du pratar om vargar måste jag ju bara fråga en sak... är det en varg på bilden i din header här på bloggen? Eller en hybrid? Är det ett fotomontage? Eller något annat? Har undrat ett tag ;-)

2011-02-11 @ 16:52:56
URL: http://satusliv.blogg.se/
Postat av: S@tu

Aha... då förstår jag! Otroligt vacker :-)

2011-02-11 @ 19:43:38
URL: http://satusliv.blogg.se/
Postat av: kakan

boberg byxor? jag tycker precis som du. då måste jag tipsa dig om en bok som heter mannen som lever med vargar. bra bok! handlar hur vargar lever och deras beteende. jag visste inte att du har träffat vargar på kolmården djurpark. åkte du dit själv eller?

2011-02-11 @ 23:32:14
Postat av: linda & azi

vem är du kakan? karin&rambo? :) skriv din hemsida/blogg länk, så jag vet vart jag ska svara på dina frågor.

2011-02-12 @ 19:14:02
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: kakan

yes! det är jag rambos matte:)

2011-02-12 @ 21:58:57
URL: http://kashima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0