Fyfan att det finns sådana av folk!

Idag jobbade jag som vanligt 9-18, skulle stänga. Så brukar jag vara ensam på jobbet 17-18, då en kollega har gått. Hon gick vid 17 och vi hade ca 12 hundar kvar som skulle gå hem under en timme tills 18. Jag satt och läste Härliga Hund, vid 17.10, kom en ägare som hade en schäfer. Jag hämtade hunden och lämnade hunden vid dörren till matten, hunden var glad och sprang runt matten som vanligt.

Så såg jag en kille runt 30 år som jag har aldrig sett förut komma. Han hade sådana byggarbyxor och en fleece tröja, jag tänkte han kanske skulle kolla nåt hos oss. Det brukar komma sådana byggarkillar ibland och kolla hos oss, eller posten som ville prata med oss.

Men han betedde sig väldigt skumt och verkade inte veta vad han själv ska göra. Han började titta in genom fönstret framför näsan på mig. Jag frågade honom vad han ville och sa att jag var döv. Han bara tittade runt, tog inte riktigt ögonkontakt med mig och plötsligt sa han något snabbt, jag såg inte vad han sa. Jag frågade vad? Han sa det igen, jag förstod inte - han pratade för otydligt. Så tog jag fram papper å penna, å skrev "Ska du hämta nån hund"? Han läste och det dröjde några sekunder innan han sa ja. Och jag väntade på att han skulle säga namnet på hunden, men han sa inget. Så frågade jag "Vilken hund?". Han började fundera, så jag insåg att något inte stämde. Han sa nåt namn, men jag kunde inte uppfatta vad det var och bad honom skriva. Så skrev han "Whisky", och det finns ingen hund som heter så hos oss. Så jag förstod att han var ingen hundägare och skulle bara chansa nån hundnamn och stjäla hunden!!!!!!!!!!!!!

Jag sade bestämt nej, så började han fundera ut en ny hundnamn, så stängde jag dörren snabbt och låste. Men han stod kvar och tittade in genom fönstret- blev så jävla rädd! Jag gömde mig nästan i köket och kollade ut lite och han stod kvar utanför rätt länge, sen ringde det på dörren- blev så rädd men såg det var en husse till en av hundarna, så hämtade jag vovven och öppnade försiktigt dörren. Killen var borta, bara hundens husse stod där. Jag var rädd resten av timmen och nu vågar jag inte stänga igen, inte ensam iallafall!

- Och så klart om han hade sagt rätt namn, skulle jag kolla med chefen först om det stämmer. För vi lämnar inte ut nån hund till okänd om inte hundens matte/husse har sagt att det kommer någon annan och hämtar hunden.


Kommentarer
Postat av: jennifer

usch..läskigt.... Borde ni inte polisanmäla händelsen? det är ju försök till att stjäla...hmm...

Du får ta det med din bossen imorgon...

2011-01-26 @ 21:53:21
Postat av: Elons matte

Fy vad otäckt och när man inte hör heller. Tur att du låste dörren. Där ser man, vad lätt det kan vara att få med sig hundar från olika ställen, om man har bristande koll. Nu har ju ni jättebra koll, vilken tur ! Otäckt, han kunde ju ha fått för sig vad som helst. Förstår att du är skärrad. Kram från Elons matte

2011-01-26 @ 22:11:42
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Elenor & Alfred

Fyfan! :(

2011-01-26 @ 23:19:08
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Quila o Ronja

Men fy så otäckt!!! Usch! Vad hände sen? Kom du hem ordentligt. Tänk vilka fräcka idioter till människor det finns. Ligger hunddagiset utanför city? Ödsligt? Hoppas att allt gick bra med dig.

Kram

Susanne

2011-01-27 @ 19:14:16
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Cissi

men fy vad obehagligt! :( förstår att du blev rädd, jag själv hade nog tagit alla hundar och sprungit till skogs.

2011-01-28 @ 14:33:56
URL: http://meandmyshitbull.wordpress.com
Postat av: Ludi

BORT med sådana människor!!!!!!!!!!! Förstår dig att du liksom gömde dig i köket... =S

2011-01-28 @ 20:31:13
URL: http://romeoochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0