Så nu är det ett nytt år att se fram emot med Azi!

Vi har haft en jätte mysig nyår! Vi började dagen med en promenad längs Fyrisån, busade och lekte lite i snön och hon fick göra några hjärngympor. Till middag fick hon 400g rå köttfärs med lite av hennes torrfoder och 2 bitar falukorv. Azi mumsade direkt upp allt på en gång, sötnos!

Senare fick hon en grisöra. Till tolvslaget gick vi upp till Uppsala slott och kollade på fyrverkerierna. Det var massor med folk där, men Azi skötte sig jätte bra och tittade uppe på fyrverkerierna tillsammans med oss. Sen när vi kom hem igen, (det snöade massa, var det så hos er också?), så tyckte Azi att det var skönt och krypa in under filten och sova för natten :)


Kommentarer
Postat av: Elons matte

Oj vilken god portion med mat.Fuskigt tycker Elon ; )

Blev hon inte dålig i magen ?

2011-01-01 @ 21:48:42
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Cissi

vi var i stockholm över nyår, så det snöade massor. ganska mysigt.:)



jag måste bara få fråga, helt utan att kritisera, hade du tagit med Azi när ni kollade på raketer även om hon inte hade varit döv? eller är det just p.g.a att hon inte hör som du tycker att det är "okej"? vad som är okej är ju upp till varje hundägare själv att bestämma, men det är ju väldigt högljutt med raketer och jag anser att man ska låta hunden vara hemma när det smäller som värst.(menar då inte hundar som är döva) men det är ju jag det. :)

2011-01-02 @ 12:07:06
URL: http://meandmyshitbull.wordpress.com
Postat av: emma & elsa

Mums! det där såg gott ut, skulle nog Elsa gilla

Sv: Ja på ett naturbruksgymnasium med hundinriktning :)

2011-01-02 @ 13:07:49
URL: http://elsahedlund.blogg.se/
Postat av: Cissi

jag har svarat på din kommentar på min blogg, men skickar svaret här med :)



bebisar och barn hör ju inte på samma sätt som hundar, raketer låter mycket högre för en hund. och barn förstår att raketer inte är något farligt, det gör vanligtvis inte hundar. en hund kan vara hur skottfast som helst, men helt plötsligt ändå bli rädd.

min Skillz bryr sig inte alls om raketer, varken ute eller inomhus. men jag skulle aldrig drömma om att ta med honom ut när det smäller som värst. tänk om det händer något, t.ex. han blir helt plötsligt rädd för ljudet eller får resterna av en raket i huvudet, haha. :P då kanske han inte är så skottfast eller ljudtålig längre.

men som sagt, alla tänker olika och tycker Azi om att vara med ute och titta på raketer så är ju det upp till dig. :)



jag vet faktiskt inte hur hundens öron kan skadas av höga ljud. men om man tänker på hur jättehöga ljud gör ont i en människas öron, så gör det antagligen tusen gånger ondare i en hunds öron då de hör mycket bättre och är mer ljudkänsliga än oss. men hur de skadas och hur högt ljud som behövs för det kan jag tyvärr inte svara på. :/

2011-01-04 @ 09:15:25
URL: http://meandmyshitbull.wordpress.com
Postat av: Elenor och Alfred

Blev hon inte dålig i magen? :)



2011-01-06 @ 11:17:09
URL: http://ellyellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0