Strålsjöns promenad är en av de bästa jag vet...

... när det har hänt en del saker som gör mig ledsen eller när jag behöver verkligen fundera, går jag alltid till Strålsjön och sitter på en sten och tittar över sjön (nu på snö och tittar på snön). Tog lite mer än en timmes promenad med Azi dit nyss och så känner jag mig lite bättre nu.

- Azi är så underbar hon, slickar extra mycket mig på ansiktet nu. Imorse gav hon mig massa pusskalas. Min underbara trogna vän som aldrig sviker mig, när alla andra har nån gång mer eller mindre gjort det - människor alltså. Men lilla Azi är helt ofattbart!

Inga bilder alls, promenaden får bli vår egna minnesbilder i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Hundar är den bästa terapi som finns!

Hoppas det inte är något allvarligt..

Kram

2011-01-08 @ 16:16:38
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Bella

Tack för svaret! Nu har jag en helt annan syn på det här. Trodde först att Azi fick dra dig hela vägen och att du väger då mycket -jag tänkte inte på logiskt... att du väger liksom mindre när du åker skridor :)



DEt va en intressant och pi bra svar. :)

2011-01-08 @ 17:59:19
Postat av: Elons matte

fRÅGA PÅ OM COCKER DU. sKA FÖRSÖKA SVARA SÅ GOTT JAG KAN. aNNARS FINNS DET ETT COCKERFORUM SOM HAR EN MASSA KUNSKAP : WWW.COCKERFORUM.SE, MEN FRÅGA SÅ FÅR VI SE.

Mvh Carola med Elon

2011-01-08 @ 18:47:16
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Ebba & Molly

2011-01-08 @ 19:08:21
Postat av: Ebba & Molly

SV: Roligt att det är någon som tänker lika i flexifrågan! Jo, jag kan ha Molly lös, det har jag ju i och med agilityn osv, men pga hennes jaktinstinkt kan jag inte lita på henne i skog och mark. Men det är inte så att jag aldrig har henne lös utan jag "vågar" inte ha det för jag är inte hundra på om hon skulle lyssna på mig om hon hittade ett spår eller träffade på något vilt. Men i samband med träning och så kan jag absolut ha henne lös, hon lyssnar väldigt bra! Vi brukar också träna på att ha henne lös i hagar osv då vi om några år vill att hon ska kunna gå lös. Och hon är duktig men i och med vad hon är avlad för jaktmässigt har en lite längre avstånd än vad de flesta önskar.. också vi.

Kram

2011-01-08 @ 19:20:59
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Becca

Åhh älksar din nya header! Världens sötaste tomtemor! Flätorna match bra till oälsen ;)



Ja så härligt att ha hundar, som inte sviker och som kan pussa bort tårarna o bekymmrena <3 Vad skulle man göra utan hundar?!

2011-01-08 @ 22:23:13
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Elenor & Alfred

Ja pi härligt! :)



Igår, det var första gången jag åka skidor med hunden, det var jättekul och härligt!:)



Jag ska testa ge rå köttfärs till Alf nå gången. :)

2011-01-09 @ 11:47:37
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Lenita

jag förstår precis känslan! Hund är verkligen terapi och vänskap forever ever <3

Ja det blev mini-skidor, hahaha gick väl sådär :P men vi ska träna =) Men åh vad klantig jag är, är inte första gången jag skriver fel :S

det är tre bastards, smulan,rottis/pitbull, chico och tyson påstås båda vara pitbulls..men det är väl någon spännande mix :P Chio ser ut som och beter sig exakt som amstaff.. så aah hundar med okänd härsrtamninbg helt enklt :P

Postat av: Elons matte

Ibland behöver man ta sig till det där stället, där man kan få sitta i lugn och ro och bara vara. Fundera hur länge man vill och resonera med sig själv. Hoppas du känner dig bättre.

Kram från Elons matte

2011-01-13 @ 20:56:42
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: karin

yes det var jag. lyllo dig för att du happ träffa en vlcak. berätta hur hunden är!

2011-01-14 @ 12:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0