Cykel under regnet och åska!

Tyra har varit lite besvärlig hela dagen idag, ett steg bakåt igen. Hon varit stressad och stirrig idag, det beror nog på veterinärbesöket igår gissar jag.

Så bestämde jag för att jobba med henne ordentligt när vi kommit hem då hon ska få andra tankar och vara fokuserad på mig, inte runt omkring henne. Vi drog ut till skogen och cyklade, hon drog 3kg kättning samtidigt. Cyklade runt omkring Tyresö skogsdelen. Tyra hade jätteroligt och var väldigt fokuserad på det hon gjorde. Sen var det meningen att parkera cykeln vid Strålsjö/Erstavik parkeringen och leka lite skogsagility och kontaktövningar.

Men då såg jag svart moln framför oss och strax efter började det ösregna. Jag blev genomblöt på en gång. Det var ingen idé att stanna kvar i skogen. Jag började frysa med min linne och tunna byxor. Hade jag rätt kläder för regn är det inget bättre än att vara ute i regnet. Så tog jag bort nomesele/kättingen o bytte till vanlig sele, tänkte ha den t agilityn. Jag bad Tyra springa hem, så tog hon all kraft till full galopp och drog mig hela vägen hemåt. Det åskade också. Kändes läskigt att vara bland all träd då :)

Vi var nöjda när vi var inomhus igen, hann ändå vara ute en timme, de blev hjärngympa i köket istället för både hundarna :) Nu ska jag dra och käka thailändsk mat på en båt mums!

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Inte kul att vara i skogen när det åskar :-( Tur att du blev dragen hem av Tyra ;-) Duktig vovve

Ha det gott!

Kram

2011-06-22 @ 09:23:25
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: P.S Hundar

Hejhej!

Vart går du in när du promenerar i Erstavik? Tänkte ta en promenad i helgen, sist vi promenerade där så hamnade vi på en strand bara.. vill hitta ängarna! :)

2011-06-22 @ 16:38:05
URL: http://pshundar.blogspot.com
Postat av: Elon och Linus matte

Det var nog vad Tyra behövde, men regnet kunde ni ju ha fått slippa.

/Elon och Linus matte

2011-06-22 @ 23:15:53
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0