Veterinär besök idag + nästa vecka

Idag efter jobbet åkte vi till Farsta djurklinik och undersökte Tyras njurar/urinen och hon är frisk! Så kissandet beror på stress, det är "skönt" så hon slipper behandling osv. Hennes öron är även nu rena från infektion och Azis ögon är fina från ögoninflammation. De både hundarna väger lika mycket!!! Azi väger 25.65 och Tyra 25.70. Azi som är så tjock och Tyra så smal, men de väger utmärkt bra säger veterinären. Men jag själv tycker Azi ska väga 24kg, hon är lite rund nu ;) Tyra, det beror på all fina muskler hon har fått!

Det blir återigen veterinär besök nästa vecka! Då ska Tyra äntligen röntgas; både höfterna och armbågarna! Det har varit så svårt och få tid, de har endast vissa tider och blir lätt fullbokade och det inte alltid passar när jag jobbar, men nästa vecka så! Är redan nervös vad det blir för resultat, om 2 veckor får jag hem pappret från SKK med resultaten... Hennes mamma hade A i Ungern, men i Sverige visade det C. Några syskon som har röntgas blev det har B/C.

HAHA SHIT VA FUL JAG SÅG UT - MEN WHATEVER, TRÖTTIS EFTER JOBBET Å ÄTER EN VÄLFÖRTJÄNT MJUKGLASS VID KIOSKEN DÄR JAG BOR MED HUNDARNA Å ETT SÄLLSKAP! ;)


Kommentarer
Postat av: Beatrice Pettersson

Skönt att det går bättre för er nu! :D



Kan inte du visa fler tecken du använder dig av till hundarna? Jag vill lära Otto också så man slipper skrika på honom om han är långt bort :) Såg ditt tecken för sitt

2011-06-14 @ 21:55:16
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Elon och Linus matte

Vad skönt att höra, att hundarna mår bra och att det inte var några inre problem som skapade kissandet : )

2011-06-18 @ 22:22:45
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Carl

Hej!



Vill tipsa dig om en sida som kan komma till hjälp:



www.veterinaren.nu



Mvh,



Carl

2011-06-21 @ 08:45:43
URL: http://www.veterinaren.nu
Postat av: Lotta Bolund

Hej hej vad spännande dina poster verkar vara. lär verkligen att läsa lite mer. :) Hoppas du har en trevlig vardag :)

2011-06-27 @ 15:38:41
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0