Vi alla tre vaknade på fel sida idag! Suck!


Hundarna o säcken som Tyra blev arg över.

När jag vaknade så har Azis nässelutslag förvärrats under natten. Igår kväll fick hon små utslag, men gav ingen kortison, ville inte medicinera henne mycket. Hon fick en nyligen ju. Men imorse nej måste ge en tablett.

Sen när vi gick till bussen så plötsligt blev Tyra jättearg på en säck som hon har gått förbi precis varjedag och inte brytt om den. Jag blev lite stressad, hade buss att anpassa till, men Tyras träning var viktigast så lockade jag med godis och gick långsamt närmare till säcken. Jag skickade Azi dit och visade för Tyra att den inte var farlig. När jag nådde säcken och Tyra stod längst i koppellängd med ragg i ryggen och stod stelt, så låtsas jag leka med säcken och klappa den. Så blev Tyra nyfiken och kom smygande, så la jag godis på den och Tyra tog den. Så nu var säcken Tyras vän, då kunde vi gå därifrån, viktigt att Tyra får positiv minnes bild innan vi går iväg, annars kan hon bli ännu räddare nästa gång, tur att bussen var försenad :)

Spökåldern? Men hon är för gammal de nu... Eller kan hundar få detta igen lite senare ålder i livet? Hon brukar inte reagera så mycket som idag, hon brukar ibland smyga och är misstänksam mot papperskorgar, bommar ibland, men reser inte ragg...

Nåjaväl sen när jag klev av bussen kände jag mig lite konstig, så plötsligt spydde jag :( Hoppas inte jag blir sjuk nu bara... Inte vår dag idag. Hoppas också Azis kropp svarar snabbt på kortisonet nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0