En nytagen bild på dig och 15 intressanta fakta om dig och 15 om din hund

MIG;


Togs för ett par veckor sedan.


- Jag föddes som döv och teckenspråk är min moderspråk.

- Jag är enda bland mina allra närmaste vänner som har hund.

- Har alltid älskat hundar sen jag föddes, när jag var liten skulle jag vara krypa och vara en hund hela tiden.

- Är koffein beroende; från cola, treo eller tabletter.

- Hatar att läsa böcker om det inte handlar om hundfakta, eller baserad på sann historia.

- Tror verkligen på övernaturliga som andar.

- Har 5 piercingar på min kropp just nu + 6 på öronen.

- Det finns en bok som handlar om mitt liv från jag föddes tills jag var 14 år.

- Jag små äter godis / popcorn hela dagen.

- Jag gråter inte alls ofta, jag gråter bara när jag verkligen menar det.

- Jag är för feg för att åka ut till utomlands och jobba, även det är något jag verkligen vill.
Spanien t.ex. volontär för hundar.

- Jag är den "tokern" bland mina kompisar - jag har en speciell sätt att teckna på teckenspråk (kan vara seriös, men när jag är med mina närmaste så spårar det ur;))

- Jobbar på hunddagis och kommer alltid vilja jobba med hundar.

- Blir lätt rastlös av att vara hemma och har inget att göra. Måste göra saker hela tiden, för mår jag annars inte bra.

- Är sån som måste resa bort från Stockholm minst en gång i månaden.

AZI;


Togs på skärgården, vi var där för ett tag sedan.


- Azi föddes som döv också, enda döv i kullen.

- Azi är en riktig matvrak, förut var hon ganska kräsen med mat. Men nu äter hon allt- till och med grönsaker.

- Azi har åkt allt möjligt av transporter som bil, moped, buss, tunnelbana, tåg, båt osv, förutom flygplan.

- Azi har väldigt lätt för att skaffa nya hundkompisar.

- Azi är en omplacerings hund, hon kom till mig som 4 åring.

- Azi älskar och sova under filt/täcke, hon är lättfrusen.

- Azi har haft mycket problem med huden.

- Azi har dåliga höfter, hon har D-höftledsdysplasi.

- Azi är otroligt trött på mornarna.

- Azi älskar pinnar, alldeles för tokig i de.

- Azi äter James Wellbeloved torrfoder och KLASS färskfoder.

- Azi kan vara ensam hemma utan att tugga sönder saker eller skälla.

- Azi föredrar och promenera på stigar i skogen.

- Azi har varit nära döden maj- 09, och nu har hon lite kronisk skada av en fästingsjukdom anaplasmos.

- Azi är världens trevligaste och snällaste hund.

Kommentarer
Postat av: Becca & Olga

Då kan du nog hitta m¨ånha återförsäljare av barf, bla enskede Hund o katt som har utkörning osv ;)

2011-03-03 @ 17:30:35
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Får jag fråga vad som hände vid "nära döden" grejen?

2011-03-03 @ 17:50:28
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: JooBoo

Ebba äter samma foder som Azi äter.. Den är verkl superbra foder, det kommer många folk o undrar hur kunde Ebba ha så fin päls. Men vi måste ge henne en gång per dan nån mat som är fet pga Ebba är pinnsmal. :)

Azi måste va skitglad att ha dig som matte än förra, hon får ju göra massorvis saker med dej än behöva bara ränna runt på gården. :)

2011-03-04 @ 13:12:13
Postat av: Elon och Linus matte

Kul med uppgifter, man får veta så mycket som man inte tidigare visste : )

Tack för att du delade med dig.

2011-03-04 @ 23:16:24
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Annica

Vad är det för ras? :)

Postat av: Fluffmonster svarar

Va kul att läsa om både dig och Azi =)

2011-03-08 @ 19:02:46
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Pea

Vart hittar du alla hundlistorna? :)

2011-07-08 @ 15:07:18
URL: http://dayswithmollie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0