Vom og Hundemat

Sen jag börjat gå till Enskede Hund & Katt tog jag med hem en broschyr om Vom og Hundemat och pratat med folk som har kunskap om hundmat och så har jag tagit reda på att VoH har mycket kött i färskfodret, men KLASS som Azi äter innehåller 68% vatten, vilken det chockerade mig. Så mycket vatten, mer än mat i KLASS, så det kändes direkt inte bra för Azi, eller för nån hund! VoH innehåller inga spannmål heller.

Jag läste på om VoH och känner några som ger sina hundar den, så har de rekommenderat den. Så har man funderat på den "HUNDEMAT m/lax (Nr. 25)". Den är vänlig mot hud/pälsen OCH lederna. Ska köpa några VoH korvar och se om Azi tål den. Fodret är dyrare än KLASS, but whatever, bara Azi får det bästa så är jag nöjd! :)

Azi äter också alger i sin mat, det har visat skillnad i hennes päls. Hon har mjukare päls av alger! :)

Igår fick Azi smaka på hönsben, det var segt, hon fick kämpa och dra ut huden. Men Azi tyckte om det, haha, finns ingen mat hon ogillar nästan. Såg äckligt ut, det kändes som jag gav henne människoben med konstig hud på, men det va kul, annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har några kompisar som kör VoH och dom är supernöjda, säger att de är värt varenda extra krona de kostar :)

2011-03-15 @ 09:20:32
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: EA

haha, japp det stämmer, vi hade med oss Whisky &Qilaq för att lämna av en annan malamute och ägare i centralen! :)



Våra hundar äter hälften eukanuba och hälften standardt +laxolja &benmjöl och precis avslutat immun plus. Chihuahuorna äter chihuahua -valpmat, dem vill inte ha vuxenmaten ;)

Det är väldigt olika vad det kostar i månaden, men två säckar blir väll ca 1200:- +300:- för chihuahua mat och ibland får dem även en klassrulle. :)

2011-03-15 @ 09:53:49
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: JooBoo

intressant att det finns himla stort utbud av hundmat! :D

Har du aldrig träffat/sett iza??

2011-03-15 @ 12:19:14
URL: http://jooboo.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Azi är verkligen värd det bästa!

2011-03-15 @ 18:41:50
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: a.s

Alger från alg-börje? Iza äter det också. Oj, så mycket vatten i maten... Kul höra om det med hönsbenen.. Nu har vi ett rådjur som vi fått av en bekant, vi ska stycka den till helgen så jag ska kolla vad jag kan ta rätt på för bitar av den..( så det var jättebra du nämnde viltkött ;) kram

2011-03-15 @ 22:19:49
Postat av: Matti Holmgren

Vi använder Priima HE sedan 10-15år. Dessutom så har de en kycklingkorv som är super.

VoH ska också vara bra men den säljs enbart i stora block. Priima finns i 1kg korvar som är lätta att jobba med.

/ Matti

2011-10-11 @ 12:44:25
URL: http://www.mattisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0