Dag 4 - Din första hund



Azi är min första hund som är registerad på mitt namn. Men jag ser Golden Retriever Emil som min första hund även om vi inte hade honom på heltid, utan vi delade med en annan familj som hade 3 döttrar som tröttnade på att rasta hunden. Så tog jag mycket över och Emil sov hos os åtskilliga nätter under 5 år jag tog hand om honom.

Jag träffade Emil för första gången när han var 7 år och sen dog han av tumör cancer vid 12års åldern. Han var helt underbar hund och följde efter mig vart än jag gick. Jag som 12 åring gick stolt med honom runt i Älta och spenderade mycket tid i Erstavik, redan för 14 år sedan älskade jag Erstavik ;)

Han var väldigt bra vän med min kanin Stampe- när han var hos oss på landet så kunde jag ha kaninen lös på tomten. Emil vaktade kaninen och bar tillbaka kaninen till tomten om den sprang för långt bort! Jag var så riktigt stolt och älskade honom, för evigt finns han ett plats i mitt hjärta. Åh Emil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0