Erstavik - den absoluta favorit ställe för oss!

Igår drog jag och mitt hjärta, Martina, på en långis i Erstavik. Hundarna sprang lösa och Tyra sträckte ut riktigt ordentligt. Azi var dock mer tröttare och så haltade hon när vi kom hem, gud så jobbigt för mig och se :( Verkar som hon börjar inte orka med längre promenader, även om hon inte springer eller leker med Tyra. Får hon ont ändå :( ... Försöker massera, strecha så mycket jag kan - men ... Några tips jag kan göra med henne? Ge något naturligt? INGA SMÄRTSTILLANDE FRÅN VETERINÄR IAF - den är allra sista utvägen, hon ska inte leva på mediciner. Mitt åsikt.

Å så ska självklart Tyra härma Azi för 5 år sedan. Hon rymde iväg 25 minuter! Azi rymde ju iväg på 30 minuter efter en månad jag haft henne. Jag såg att hon sprang och verkade som leta efter oss, men ändå har vilt i spåret. Vi stod och vinkade men såg inte oss - eller så ville hon inte komma. Men till slut stod Martina nästan framför Tyra, så hon kunde gå och fånga henne. Så la hon sig ner och flåsade som fan. Stackarn, så ledde jag henne till bäcken så fick hon bada och dricka... Sen lät jag henne vara lös, i långlina. OM jag hade kopplat henne, så nästa gång kan hon ju koppla ihop att hon blir kopplad om hon kommer tillbaka, så kan hon ju undvika att bli fångad/komma tillbaks. Och då höll hon väldigt nära oss.



Kommentarer
Postat av: EA

Ser jättefint ut, vill också gå så, träffar ni ofta på folk där? ;)

Men det är ju koppeltvång nu och hundarna får inte störa vilt, det låter lite farligt för både Tyra och andra djur om hon springer iväg sådär?

Hur har du tränat inkallningen? vore intressant att se då vi arbetat med en döv hund förut, men hon stack på en gång hon kom lös :)

2011-05-15 @ 13:12:01
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: Bella och Chica ♥

Härliga bilder! Ser riktigt mysigt ut :)

2011-05-15 @ 14:43:12
URL: http://flappy.blogg.se/
Postat av: Ebba

SV: Jag gick min kurs hos Sofia (heartofgold.se) där jag också gått en massa andra kurser :) Jag tycker att hon är toppen! Hon tävlar inom rallydnaden och är utbildad domare. Hon var också med och utformade regler och skyltar. Jag rekommenderar verkligen henne!

Kurserna brukar hållas i järfälla.

Hoppas du hittar något bra! :)

2011-05-15 @ 14:43:24
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: A.S

Hej! Det här hjälper nog Iza, kanske du också prova på det till Azi för onda ben?

Jag har gett Iza det här nu i två månader, och hon har inte varit halt sen dess.

http://djurshoppen.ebutik.se/cat_id=237&head_id=&page=2

Kram

2011-05-16 @ 10:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0